آفتاب

تلاش منندز برای تشدید تحریم‌های ایران به بهانه آزمایش "عماد"

تلاش منندز برای تشدید تحریم‌های ایران به بهانه آزمایش "عماد"

سناتور رابرت منندز در اقدامی خصمانه از دولت آمریکا خواست تا به بهانه آزمایش موشکی اخیر در ایران، تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، رابرت منندز، سناتور برجسته دموکرات آمریکا روز دوشنبه نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه این کشور فرستاد و در آن از دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را پس از آزمایش موشکی اخیرش تشدید کند.

این سناتور دموکرات که با این اقدام خود دولت آمریکا را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تحت فشار قرار داده است، هم‌چنین از دولت خواست تا درباره منظورش از گام‌های معنی‌داری که قصد دارد درباره آزمایش موشکی ایران بردارد، توضیح دهد.

منندز در نامه خود با این ادعا که ایران در آزمایش موشکی‌اش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره موشک‌های بالستیک را زیرپا گذاشته است، تاکید کرد که با زبانی که ایران بفهمد باید به این اقدامش واکنش محکمی نشان داد.

این سناتور آمریکایی در ادامه از کری خواسته است تا اعلام کند، آیا دولت تصمیم دارد تحریم‌ها علیه ایران را در نتیجه آزمایش موشکی‌اش تشدید کند یا نه و آیا دولت از قانون تمدید تحریم‌های ایران نیز حمایت خواهد کرد یا نه.

بر اساس گزارش پایگاه خبری هیل، مقامات دولت آمریکا پیش از این درباره قانون تمدید تحریم‌های ایران ابراز بدبینی و تاکید کرده بودند که قانون‌گذاران باید تا سال آینده صبر کنند.

منندز که یکی از منتقدان اصلی دموکرات در سنا از سیاست خارجی دولت آمریکا است، یکی از چهار نماینده دموکراتی بود که با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالفت کرد. این در حالی است که سناتورهای دموکرات ماه گذشته با حمایت قوی خود از توافق هسته‌ای مانع از به نتیجه رسیدن تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای شکست این توافق شدند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان هفته گذشته اعلام کرد، وزارت دفاع موشک دوربرد "عماد" را که نسل جدید موشک‌های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران است، با موفقیت آزمایش کرده است.

او با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی گفت: این موشک که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به‌طور کامل منهدم کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به‌ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم که موشک عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N996626

وبگردی