آفتاب

دستگیری رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه به اتهام حمایت از پ.ک.ک

دستگیری رئیس کانون وکلای دیاربکر ترکیه به اتهام حمایت از پ.ک.ک

مقام‌های ترکیه رئیس کانون وکلای استان دیاربکر این کشور را به دلیل این که اخیرا گفت: پ.ک.ک سازمان تروریستی نیست در این استان بازداشت و به شهر استانبول منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، طاهر الچی، رئیس کانون وکلای استان دیاربکر واقع در جنوب شرق ترکیه در ساعت دو نیمه شب 19 اکتبر در محل ساختمان کانون وکلا بازداشت شده و به "تبلیغ تروریسم" متهم شده است. قبل از دستگیری الچی دادگاه بکر کوی شهر استانبول دستور بازداشت او را صادر کرده و او در محل ساختمان کانون وکلای دیاربکر در انتظار آمدن پلیس برای بازداشتش بود.

پیش از بازداشت چندین نفر از جمله نمایندگان سازمانهای مدنی، قانونگذاران حزب دموکراتیک خلق، گولتان کیشاناک یک شهردار دیاربکر و یک گروه از قانونگذاران الچی را همراهی می‌کردند.

در حکم بازداشت الچی نوشته شده که وی به عنوان رئیس کانون وکلای دیاربکر "در کشور پنهان شده تا موجب شکست تحقیقات علیه وی به اتهام تبلیغ تروریسم شود."

الچی به هنگام منتقل شدن به بازداشتگاه گفت: ببینید که رئیس یک کانون وکلا تنها به خاطر یک اظهار نظر و حرفهایش بازداشت می‌شود. ما شاهد اقدامی چشمگیر علیه وضعیت آزادی بیان و دموکراسی در ترکیه هستیم.

قرار است امروز الچی در استانبول در مقابل دادگاه حاضر شود تا دادگاه درباره بازداشت وی حکم صادر کند.

مهمت امین آکتار، رئیس سابق کانون وکلای دادگستری دیاربکر گفت: برای نخستین بار رئیس یک کانون وکلا در ترکیه به دلیل ابراز نظرهایش بازداشت می‌شود. این معادل اقدام بر خلاف قانون و یک استاندارد دوگانه است که هدفش خاموش کردن صدای همه ماست. ما خاموش نخواهیم ماند.

انتهای پیام

کد N996513

وبگردی