آفتاب
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد

تدوین کتاب «آموزش‌های در آستانه ازدواج» برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم

تدوین کتاب «آموزش‌های در آستانه ازدواج» برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین آموزش‌های در آستانه ازدواج در کتاب‌های درسی پایه یازدهم و دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در نشستی خبری درباره برخی اخبار مبنی بر کمبود کتب درسی در برخی مدارس اظهار کرد: در آموزش و پرورش مشت نمونه خروار نیست. 100 هزار مدرسه در سراسر کشور وجود دارد و برای قضاوت درباره کاستی یا اتفاقی که در مدارس رخ داده است باید از 10 هزار مدرسه بازدید کرد تا حکم قابل تعمیم باشد.

وی تاکید کرد: کلیه مدارس کتاب‌های درسی را دریافت کرده‌اند و علاوه برآن در انبارهای ادارات آموزش و پرورش نیز کتاب‌ها موجود هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امسال در شهر تهران ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی را شاهد بودیم عنوان کرد: تا امروز خبری مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اعلام کند کتاب درسی دریافت نکرده است، نداشته‌ایم. علاوه براین، امسال 5 تا 10 درصد افزایش تولید کتاب‌های درسی را داشتیم، 130 میلیون جلد کتاب درسی تولید شده که 10 میلیون آن اضافه تولید است.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه بر اساس تعاریف ما 9 سال نخست تحصیل، دوره اجباری و عمومی است گفت: به این معنا که دانش‌آموزان لازم التعلیم در این پایه‌ها باید در مدارس حضور پیدا کنند و هر فردی که مانع تحصیل آنها شود، مرتکب جرم شده است. در سه سال متوسطه دوم نیز آموزش‌ها غیرتخصصی و رایگان است به عبارتی دیگر عنوان عمومی به آنها اطلاق می‌شود.

وی افزود: اکنون در دوره دوم متوسطه دانش آموزان در سه شاخه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند. در شاخه نظری رشته‌های ریاضی، معارف اسلامی، علوم تجربی و علوم انسانی را داریم اما از سال آینده در این تقسیم بندی‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: بر این اساس در پایه دهم دو شاخه نظری و فنی - مهارتی را خواهیم داشت که شاخه نظری شامل مجموعه‌های علوم پایه و علوم انسانی و شاخه فنی و مهارتی شامل مجموعه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر خواهد بود.

محمدیان با اشاره به اینکه در پایه‌های یازدهم و دوازدهم نیز شاخه‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و نظری که شامل رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی است را خواهیم داشت گفت: زیرمجموعه علوم پایه به دو بخش تجربی و ریاضی تقسیم بندی و علوم انسانی نیز زیرمجموعه معارف را خواهد داشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان از تدوین آموزش‌های در آستانه ازدواج تحت عنوان آموزش‌های خانواده در کتاب‌های درسی پایه یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر در درس "تفکر و سبک زندگی" پایه هفتم ضمیمه ویژه دختران و در پایه هشتم ضمیمه ویژه پسران را داریم که در ضمیمه ویژه دختران بهداشت جنسی گنجانده شده است.

انتهای پیام

کد N996479

وبگردی