آفتاب

هشدار واشنگتن به حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه

هشدار واشنگتن به حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه

سفیر سابق آمریکا در ترکیه اعلام کرد، واشنگتن در صورتی که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تهدیدی علیه ترکیه محسوب شود با آن مانند حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، فرانسیس ریکیاردون، یکی از سفرای پیشین آمریکا در ترکیه و رئیس فعلی شورای آتلانتیک در این باره گفت، حزب اتحاد دموکراتیک با اعلام اینکه در هیچ حمله علیه ترکیه حضور نخواهد داشت تفاوت خود با پ ک ک را نشان داده است.

با این حال ریکاردون تاکید کرد، آمریکا در صورتی که این حزب تهدیدی علیه ترکیه محسوب شود همانند پ ک ک با آن برخورد خواهد کرد.

این سیاستمدار آمریکایی ادامه داد: اگر اتحاد دموکراتیک با پ ک ک علیه ترکیه همکاری کند و به تهدیدی علیه این کشور تبدیل شود ما هم با آنها مانند پ ک ک برخورد می‌کنیم.

وی همچنین از اعلام آتش بس پ ک ک استقبال کرد.

پیش از این احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه همزمان از روسیه و آمریکا به دلیل حمایت تسلیحاتی از یگان‌های حفاظت خلق، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک جهت تقویت آنها در مبارزه با داعش به شدت انتقاد و ابراز نگرانی کرد، این تسلیحات ممکن است از سوی پ ک ک علیه ترکیه استفاده شود. پس از آن نیز وزیر خارجه ترکیه به حزب اتحاد دموکراتیک هشدار داد مراقب گام‌های خود باشند و هرگونه اقدام علیه ترکیه بی‌پاسخ نمی‌ماند.

انتهای پیام

کد N996432

وبگردی