آفتاب

احتمال برگزاری همه‌پرسی در اوستیای جنوبی برای پیوستن به روسیه

احتمال برگزاری همه‌پرسی در اوستیای جنوبی برای پیوستن به روسیه

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوستیای جنوبی اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور قصد دارد رفراندومی را در راستای پیوستن به روسیه سازمان‌دهی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "لنوید تیبیلف"، رئیس جمهوری اوستیای جنوبی در نشستی با "ولادیسلاو سورکف"، دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: واقعیت‌های سیاسی امروز به گونه‌ای هستند که باید یک تصمیم تاریخی اتخاذ کنیم. ما باید مجددا با روسیه متحد شویم.

وی تاکید کرد: تمامی اقدامات مقدماتی برای برگزاری رفراندوم با روسیه هماهنگ خواهد شد. با این وجود تیبلیف تاریخ دقیق و خاصی را برای این رفراندوم برنامه ریزی شده اعلام نکرد.

در همین حال به گفته رئیس کمیته کشورهای مستقل مشترک المنافع دوما، روسیه تمایلی به پیش‌بینی نتیجه این همه پرسی ندارد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریک به مناسبت بیست و پنجمین سالروز استقلال اوستیای جنوبی در 20 سپتامبر بر آمادگی کشورش برای ادامه تامین کمک‌ها در زمینه اجتماعی، اقتصادی و امنیت ملی به اوستیای جنوبی تاکید کرد.

اوستیای جنوبی اوایل دهه 1990 میلادی از گرجستان جدا شد. روسیه به دنبال درگیری مسلحانه با تفلیس، اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت. این جنگ باعث شد تا گرجستان اوستیای جنوبی و آبخازیا را به عنوان مناطق اشغالی اعلام کند.

انتهای پیام

کد N996343

وبگردی