آفتاب
در گفت‌و با ایسنا

معاون وزیر خارجه: ظریف به چند کشور آسیایی سفر می‌کند

معاون وزیر خارجه: ظریف به چند کشور آسیایی سفر می‌کند

معاونت آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه خبر داد که سفر ظریف به سه کشور آسیایی نهایی شده و در آینده به این سه کشور سفر می‌کند.

ابراهیم رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه گفت‌وگوها در مورد سفر نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور اندونزی به تهران در حال انجام است، گفت: به احتمال زیاد این سفرها در اوایل سال آینده میلادی (2016) برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری نشست سفرا در آبان‌ماه در تهران اشاره کرد و گفت: این نشست با دو موضوع برجام و مسائل اقتصادی برگزار خواهد شد و در واقع در مورد سازوکارهای جدید جهت گسترش تعاملات اقتصادی با دنیا و جبران توقفی که در چند سال گذشته به وجود آمده بود بحث و گفت‌وگو خواهد شد و نتایج آن به سفرا و نهادهای اقتصادی داخل کشور ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: قرار است طی دو ماه آینده وزیر امور خارجه سفر دیگری به چند کشور آسیایی داشته باشد و مشورت‌ها و گفت‌وگوها برای نهایی کردن این سفر در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه همچنین درباره سفرهای خارجی رئیس جمهور نیز گفت: تا آنجایی که ما اطلاع داریم قرار است رئیس جمهور سفری به ایتالیا داشته باشند و پیگیری‌ها در این زمینه در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N996324

وبگردی