آفتاب

انصارالله در ورودی‌های شهر الخوبه عربستان/ورود نیروهای جدید سودانی به عدن

انصارالله در ورودی‌های شهر الخوبه عربستان/ورود نیروهای جدید سودانی به عدن

در حالی که ائتلاف متجاوز عربی پس از چند ماه عملیات بی نتیجه در یمن همچنان به هدف قرار دادن پایگاه‌های انصارالله ادامه می‌دهد، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حملات موشکی خود را به پایگاه‌های نظامی سعودی افزایش داده‌ و کنترل چند روستای مهم را در شهر الخوبه عربستان در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که از زمان حمله زمینی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان به استان مأرب یمن وارد درگیری‌های شدیدی با آن‌ها در این استان شدند همچنان به پیشروی خود در مأرب ادامه می‌دهند. آن‌ها کنترل برخی مناطق در این استان را در دست گرفتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی حملات خمپاره‌ای را به پایگاه‌های نظامی سعودی در استان جیزان از جمله پایگاه الردیف انجام دادند که منجر به منهدم شدن تجهیزات نظامی عربستانی‌ها و فرار سربازان شد.

در دوره اخیر حملات خمپاره‌ای و موشکی انصارالله و ارتش یمن به پایگاه‌های نظامی سعودی در مرز با این کشور افزایش یافته است و تعداد زیادی از سربازان عربستان در این حملات کشته شده‌اند.

صلاح العزی، مسئول پوشش دهی اخبار مربوط به جنگ در جنبش انصارالله اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی زمام امور را در میدان جنگ در دست دارند و در تمامی جبهه‌ها چه در داخل و چه در عمق عربستان پیشروی کرده‌اند. برای همین احتمالا دشمن حتی از طریق مذاکرات هم در پی دستیابی به پیروزی‌هایی باشد.

نیروهای عربستانی روز گذشته در عملیات خود برای باز پس گیری روستاهای تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی در جیزان شکست خوردند.

صلاح العزی در این باره گفت: تعدادی از روستاها و شهرهای مناطق شهر الخوبه از جمله روستای "کعب الجابری"، "حامظه"، "قمر" و "قوی" در کنترل ارتش و انصارالله است.

وی تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی در ورودی‌های شهر الخوبه هستند.

العزی گفت: نیروهای متجاوز و مزدورانشان اخیرا چندین جبهه را در مأرب به سمت پادگان "کوفل" و "جدعان" گشوده‌اند.

پیشروی‌های انصارالله و ارتش یمن در حالی ادامه دارد که تعداد دیگری از نیروهای سودانی برای شرکت در عملیات ائتلاف متجاوز عربی وارد شهر عدن شدند.

روز شنبه تعدادی از نیروهای سودانی برای کمک به ائتلاف متجاوز وارد عدن شده بودند.

ارتش سودان اعلام کرد که ورود نیروهای سودانی در راستای پایبندی خارطوم به مشارکت در عملیات ائتلاف است.

در همین راستا منابع محلی در استان مأرب از سقوط یک پهپاد جاسوسی عربستان در نزدیکی منطقه "الساقط" واقع در مرکز این استان خبر دادند.

به گفته منابع، این پهپاد به دلیل مشکل فنی سقوط کرده است.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف متجاوز حملات هوایی را به شهر المخا در غرب تعز انجام دادند.

در حالی که ائتلاف متجاوز چندین بار از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ یمن استفاده کرده است منابعی در جنبش انصارالله از استفاده مجدد عربستان از بمب خوشه‌ای در استان صعده خبر دادند.

یک مقام امنیتی در صعده به خبرگزاری سبأ یمن گفت: جنگنده‌های سعودی منطقه جمعه بن فاضل در شهرستان حیدان در استان صعده را با بمب‌های خوشه‌ای هدف قرار دادند و این حملات ویرانی بسیار و تخریب منازل شهروندان یمنی را به دنبال داشت.

این مقام شدیدا این حمله وحشیانه و جنایت عربستان و سکوت جهان را در قبال جنایت‌های آل سعود محکوم کرد و آن را بر خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

انتهای پیام

کد N996192

وبگردی