آفتاب

کامرون: انگلیس، فرانسه و آلمان خواهان مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه هستند

کامرون: انگلیس، فرانسه و آلمان خواهان مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه هستند

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که کشورش به همراه آلمان و فرانسه خواهان ازسرگیری روند دیپلماتیک برای حل درگیری‌های سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: من با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کردم. ما بر سر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک جدید برای از سرگیری روند سیاسی و دستیابی به یک سازش پایدار در سوریه توافق کردیم.

کامرون در نشست قانونگذاران شورای اروپا در بروکسل گفت: حقایقی را درباره حملات هوایی روسیه در سوریه ارائه کرده‌ام. ما با متحدان آمریکاییمان موافقیم که روسیه را متقاعد کنیم تا تنها تروریست‌های داعش را هدف قرار دهد نه مخالفان میانه‌روی سوری را.

کامرون بار دیگر خواست‌های کشورهای غربی مبنی بر عزل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را بازگو کرد و گفت: در شورای اروپا به این نتیجه رسیده‌ایم که صلح پایدار در سوریه تحت رهبری بشار اسد ممکن نیست. مسکو بارها خواستار ازسرگیری مذاکرات سیاسی با حضور اسد برای حل بحران سوریه شده است. روسیه تمایل خود را برای مذاکره با مخالفان سوری از جمله ارتش آزاد سوریه ابراز کرده است.

در همین حال کامرون در خصوص اوکراین گفت: ما همچنین درباره وضعیت با اوکراین نیز مذاکره کرده و بر لزوم حفظ تحریم‌ها علیه روسیه تا زمان اجرای کامل توافقنامه مینسک توافق کردیم.

وی تاکید کرد: رهبران اتحادیه اروپا از پیشرفتی که تاکنون در زمینه کاهش تنش‌ها به عنوان بخشی از توافق آتش بس صلح حاصل شده استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

کد N996158

وبگردی