آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

پاکستان برای مقابله با هند سلاح اتمی آماده دارد/عدم امضای معاهده

پاکستان برای مقابله با هند سلاح اتمی آماده دارد/عدم امضای معاهده

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: ما برای مقابله با تجاوز احتمالی هند سلاحهای اتمی با قدرت تخریب محدود آماده کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از « داون نیوز»، اعزاز چوهدری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با توجه به سفر «نواز شریف» به آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد که پاکستان هیچ گونه معاهده اتمی با آمریکا امضاء نخواهد داد.

وی افزود: آمریکا به پاکستان فشار می آورد که پیمان هسته ای را امضا نماید که با امضای آن پاکستان نمی تواند عضو گروه تامین کنندگان هسته ای باشد.

اعزازچوهدری در ادامه افزود: برنامه اتمی ما برای جلوی از تجاوز احتمالی هند است. البته ما قصد شروع جنگ را نداریم بلکه برنامه ما دفاعی است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اشاره به «دکترین شروع جنگ سرد» گفت: هند با عمل به این سیاست پادگانهای خود را به مرز پاکستان نزدیکتر کرده است. این سیاست به هند  کمک خواهد کرد که به مرور زمان سلاحها، اداوات نظامی و سوخت اتمی خود را به مرز پاکستان نزدیکتر نماید.

اعزاز چودهری همچنین گفت: ما باید قبول  داشته باشیم که وقتی کشوری دارای سلاح اتمی باشد نباید شرایط را برای جنگ آماده کند. جنگ تنها گزینه نیست و ما خلا بوجود آمده از طرف هند را پر می کنیم و این حق مسلم ماست.

طبق گزارش رسانه های آمریکایی، واشنگتن خواهان آن است که پاکستان با توجه به شرایط موجود در سیاست خود تجدید نظر کند چون این خود می تواند سر منشا جنگ اتمی در جنوب آسیا شود.

کد N996139

وبگردی