آفتاب
دبیرکل جمعیت زنان نواندیش مسلمان:

اولویت اصلی کشور در شرایط پساتحریم، گره‌گشایی از مسائل داخلی است

اولویت اصلی کشور در شرایط پساتحریم، گره‌گشایی از مسائل داخلی است

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش مسلمان گفت: اولویت اصلی در شرایط پساتحریم حل هرچه سریع‌تر مسائل باقیمانده از سال‌های گذشته با تکیه بر تعامل و گفت‌وگو میان بخش‌های مختلف نظام است.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه فراهم کردن مقدمات اجرایی برجام، گام نخستی است که دولت باید برای حرکت به سوی شرایط پساتحریم بردارد، اظهار کرد: هنگامی که رویداد جدی در کشور رخ می‌دهد، متخصصان و متولیان امر باید با استفاده از خرد جمعی و کار کارشناسی، بهترین شرایط را برای بهره‌برداری کشور از موقعیت‌های تازه با کمترین آسیب و لطمه فراهم آورند.

وی افزود: در بسیاری از زمینه‌هایی که تحریم وجود داشته و همچنین در حوزه‌های مختلفی که تحت تأثیر تحریم‌ها، با فشارهای کم سابقه‌ای روبرو شده است نیاز به فراهم آوردن مقدمات اجرای برجام وجود دارد و این نیاز را تنها با کار کارشناسی و تخصصی می‌توان برطرف کرد و ممکن است در صورتی که این اتفاق نیفتد، مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای به وجود آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت توانست با گفت‌وگو و تعامل بر بزرگترین دشمن خارجی خود از ابتدای انقلاب تاکنون، فائق آید، گفت: ما توانستیم از طریق گفت‌وگو و تعامل با آمریکا که بزرگترین دشمن خارجی‌مان بوده است و نیز با سایر کشورهایی که با ما سر ناسازگاری داشته‌اند، به توافق رسیده و بر آنها فائق آییم که خوشبختانه این اتفاق بزرگ بدون هرگونه خونریزی و خشونتی انجام شده است.

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش مسلمان تأکید کرد: در شرایط پساتحریم انتظار ملی این است که همان شیوه تعامل و گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی در داخل کشور نیز پی گرفته شود و تا با طیف‌های مختلف انقلاب که در چندین سال گذشته محدودیت‌های فراوانی را تجربه کرده‌اند به نقطه مشترکی دست پیدا کنند.

راکعی با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل کشور می‌کوشند با برداشتی خاص از برخی آیات و روایات با کسانی که با آنها قرابت فکری ندارند به خشونت رفتار کنند، تصریح کرد: عده‌ای برخلاف نظر امام خمینی (ره) و تأکید ایشان بر فقه پویا و اسلام رحمانی و نیز علیرغم اینکه بسیاری از علما با تفسیر خشونت‌آمیز از اسلام مخالف هستند، می‌کوشند هر کسی را که مثل آنها فکر نمی‌کند با رفتارهای خشونت‌آمیز از صحنه خارج کنند.

وی با یادآوری اینکه این رفتارهای خشونت‌آمیز ارتباطی با الگوها اخلاقی شیعیان و به خصوص امام حسین (ع) ندارد، اظهار کرد: انتظار اکید ملت بعد از اجرایی شدن برجام و عادی شدن شرایط کشور، ایجاد گفتمان مروتف دوستی و مهربانی در فضای سیاسی و در مواجهه با دیدگاه‌های مختلف سیاسی است.

انتهای پیام

کد N996094

وبگردی