آفتاب

بازداشت رهبر برجسته حماس در کرانه باختری

بازداشت رهبر برجسته حماس در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) یکی ار رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را پس از حمله به منزلش در کرانه باختری برای چندمین بار بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پنج گشتی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز پس از حمله به منزل شیخ حسن یوسف، از رهبران حماس در شهرک "بیتونیا" در غرب رام‌الله منزل وی را محاصره و در نهایت حسن یوسف را طی عملیاتی با مشارکت ده‌ها نظامی بازداشت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ حسن یوسف (61) ساله که یکی از رهبران برجسته حماس در کرانه باختری و نماینده پارلمان فلسطین نیز است، در ژوئن سال گذشته پس از حدود یک سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. وی بارها به اسارت دشمن صهیونیستی درآمده است و در مجموع چندین سال در زندان‌های این رژیم محبوس بوده است.

این رهبر برجسته حماس در شرایطی به اسارت نظامیان صهیونیست در می‌آید که انتفاضه قدس وارد بیستمین روز خود شده است و درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست هر لحظه شدت می‌گیرد.

شیخ یوسف پیشتر نیز همراه با ده‌ها تن از اعضا و رهبران حماس پس از حادثه ربوده شدن سه شهرک‌نشین صهیونیست در "الخلیل" در ژوئن سال 2014 به اسارت دشمن صهیونیستی درآمد.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به منزل یونس صالح ابو زوید، اسیر فلسطینی نیز حمله کردند.

رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را به حمله به یک شهرک نشین صهیونیست در منطقه "باب العامود " در قدس اشغالی در نهم اکتبر گذشته متهم می‌کند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین را مسئول عملیات روز دوشنبه در بئر السبع دانست و گفت که طی روزهای آینده مجازات‌های سختی را علیه این جنبش در نظر خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو شامگاه روز دوشنبه در نشست حرب "لیکود" مدعی شد که شبکه‌های ارتباط جمعی تاثیر زیادی در افزایش عملیات‌های انفرادی فلسطینیان داشته است. وی جنبش اسلامی را مسئول این عملیات‌ها دانست.

نتانیاهو در رابطه با کشته شدن یک شهرک نشین اریتریایی در عملیات روز گذشته در بئر السبع گفت که در چنین مواقعی شهرک‌نشینان باید سریعا محل را ترک کنند تا نیروهای امنیتی بتوانند با آزادی عمل بیشتری با فلسطینیان مقابله کنند.

در عملیات روز دوشنبه در بئر السبع یک افسر صهیونیستی به هلاکت رسیده و 34 تن دیگر مجروح شدند. همچنین نیروهای پلیس صهیونیستی یک شهرک نشین اریتریایی را به گمان اینکه همراه مجری عملیات است، هدف قرار داده و به هلاکت رساندند. مجری عملیات نیز به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

انتهای پیام

کد N996072

وبگردی