آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با مهر:

به آژانس بین المللی انرژی اتمی که تحت نفوذ غرب است خوش بین نیستیم

به آژانس بین المللی انرژی اتمی که تحت نفوذ غرب است خوش بین نیستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به آژانس بین المللی انرژی اتمی که تحت نفوذ غرب است خوش بین نیستیم، گفت: دولت داوطلبانه تعهد داده و ما منتظر محقق شدن وعده های آن هستیم.

ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اجرای برجام و تحقق وعده های دولت به مردم، گفت: دولت در جریان توافق با ۱+۵ امتیازات بسیاری را به غرب داده است و مردم در قبال این امتیازات انتظاراتی دارند.

وی افزود: از امروز ملت شاهد ویران شدن زیرساختهای هسته ای، برچیده شدن سانتریفیوژها و درآوردن قلب آب سنگین راکتور اراک و نابود شدن سرمایه ای به نام اورانیوم غنی شده هستند که این مسئله برای آنها بسیار سخت و سنگین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سختی زمانی برای ملت کشنده خواهد بود که وعده های داده شده در جریان این توافق عملی نشود. آن روز وجدان ملت که دستاورد دانشمندان خود را بر باد رفته ببیند به سختی دچار عذاب خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: دولت در جریان برجام، امتیازات سنگین و بی مانندی را به غرب داده تا مشکل معیشت مردم را حل کند. از این رو مردم منتظر بهبود اوضاع اشتغال و درآمد خود هستند.

این نماینده مجلس گفت: کسانی که با ملت در ارتباط هستند، می دانند که کمتر خانواده هایی با درد سنگین عدم اشتغال و بی سامانی جوانانشان مواجه نیستند.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان از همین حالا زمینه سازی می کنند که مردم نباید انتظار داشته باشند تمام مشکلات با این توافق حل شود، افزود: قرار ملت با دولت همین بود که مشکلات حل شود و اگر این اتفاق نیفتد، درد ملت صدچندان خواهد شد.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: دولت هیچ راهی ندارد جز آنکه بداند مردم خواستار محقق شدن مطالبات خود هستند.

آقامحمدی همچنین درباره اینکه آیا می توان به بسته شدن پرونده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از پذیرفتن داوطلبانه ایران نسبت به آغاز اجرای پروتکل الحاقی خوش بین بود، گفت: ما به غرب و آمریکا خوش بین نیستیم. بنابراین به آژانس بین المللی انرژی اتمی هم که تحت نفوذ دولتهای غربی است، خوش بینی نداریم.

وی افزود: دولت تعهد داده که داوطلبانه پروتکل الحاقی را عملی کند تا مشکلات مردم برطرف شود. از این رو منتظریم تا با آغاز اقدام داوطلبانه دولت جمهوری اسلامی ایران، مشکلات مردم حل شود.

کد N995961

وبگردی