آفتاب

ناتو: توانایی پاسخ به هر تهدیدی را داریم

ناتو: توانایی پاسخ به هر تهدیدی را داریم

معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی توانایی آن را دارد که به هر تهدیدی پاسخ بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الکساندر ورشبو، معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آستانه رزمایش‌های این ائتلاف در سیسیل اعلام کرد: این تمرین‌ها آمادگی و ظرفیت عملیات مشترک را ارتقا و نشان می دهد که ناتو قادر است به هر تهدیدی از هر جا که بیاید، پاسخ بدهد.

معاون دبیرکل ناتو که یک دیپلمات آمریکایی است، ادامه داد: هر کاری که ناتو انجام می دهد، دفاعی، متناسب و مطابق با تعهدات بین المللی است که ناتو به عهده گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: نباید روسیه را به منزله رقیب این رزمایش محسوب کرد. با وجود این، فیلیپ بریدلاو، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا اعلام کرد: این رزمایش می‌خواهد به هر مهاجم بالقوه پیامی شفاف بفرستد که در صورتی که تلاش کند حاکمیت یکی از کشورهای عضو ناتو را نقض کند در این صورت باید تعهد نظامی قطعی 28 کشور را انتظار داشته باشد.

این رزمایش موسوم به «پیوند سه شاخه» از سوم تا ششم نوامبر با مشارکت 35 هزار نظامی از تعداد زیادی از کشورهای عضو ناتو انجام خواهد شد. علاوه بر تمرین‌های زمینی و هوایی که پیش‌بینی شده است در ایتالیا، اسپانیا و پرتغال انجام شود، رزمایش های دریایی نیز پیش‌بینی شده است که قرار است در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه برگزار شود.

انتهای پیام

کد N995958

وبگردی