آفتاب

بلاتکلیفی هزاران پناهجو در پی بسته شدن مرز اسلوونی

بلاتکلیفی هزاران پناهجو در پی بسته شدن مرز اسلوونی

سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۱۰ هزار پناهجو در مسیر خود از کشورهای حوزه بالکان به سوی اروپا سرگردان ‌مانده‌اند و در عین حال، بسته شدن مرز اسلوونی و کرواسی نیز به بحران شدت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس اسلوونی در پی بسته شدن مرز این کشور با کرواسی مانع از حرکت هزاران پناهجو به سمت اتریش و آلمان شد.

وزارت کشور اسلوونی می‌گوید، حدود ۵ هزار پناهجو دوشنبه از کرواسی خود را به اسلوونی رسانده‌اند. حدود ۱۲۰۰ پناهجوی دیگر نیز که با قطار راهی مرز این کشور شده‌اند به‌زودی به مقصد خواهند رسید.

وزارت کشور اسلوونی دولت کرواسی را متهم کرده که تلاش‌ها برای مهار بحران پناهجویی را نادیده می‌گیرد و به درخواست‌های این کشور بی‌توجه است.

اسلوونی اعلام کرده که ظرفیت این کشور برای پذیرش آوارگان و پناهجویان تکمیل شده است. اسلوونی که با روی آوردن بی‌وقفه شمار زیادی از پناهجویان روبروست مرز خود با کرواسی را بست. هزاران پناهجو که قصد ورود به خاک این کشور را دارند اینک پشت مرز در سرما و باران بلاتکلیف مانده‌اند.

پناهجویان و آوارگان که خود را از کرواسی با قطار به مرز اسلوونی رسانده بودند با بسته شدن مرز تلاش کردند راهی برای ورود به خاک اسلوونی بیابند اما هر بار با ممانعت مأموران مواجه شده و مجبور به بازگشت شدند.

کرواسی نیز دولت اسلوونی را متهم می‌کند و می‌گوید، هزاران تن منتظر رفتن از کرواسی به سمت اسلوونی‌ هستند و اسلوونی تنها به بخش کوچکی از آنها اجازه عبور می‌دهد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گذرگاه مرزی برکاسوو بین کرواسی و صربستان کالاهای کمکی خود را بین هزاران آواره‌ای که در آن‌جا به انتظار نشسته‌اند توزیع کرد.

سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اوضاع آوارگان این منطقه را بسیار اسف‌بار توصیف کرد و گفت: آوارگان که گرسنگی و سرما را تحمل می‌کنند تلاش دارند با هر وسیله‌ای از خود در برابر باران و سرما حفاظت کنند.

انتهای پیام

کد N995946

وبگردی