آفتاب

گزارش وزارت خارجه آمریکا از نشست کمیسیون مشترک برجام

گزارش وزارت خارجه آمریکا از نشست کمیسیون مشترک برجام

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام، شرکت کنندگان گزارشی درباره طرح های ایران برای اجرای تعهدات هسته ای اش شنیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد تام شانون، رئیس هیئت آمریکایی در نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت کرد.

شانون در این نشست به دیگر دیپلمات آمریکایی یعنی استیون مال که هماهنگ کننده ارشد آمریکا در امور اجرای برجام به شمار می رود پیوست. تمامی کشورهای مرتبط با طرح جامع اقدام مشترک یعنی اعضای ۱+۵، ایران و مقام اتحادیه اروپا در این جلسه حضور داشتند.

شرکت کنندگان گزارشی از ایران درباره طرح های این کشور برای اجرای تعهدات هسته ای این کشور شنیدند و شانون و مال گزارشی درباره اقدامات آمریکا در روز تصویب برجام به منظور اجرای تعهدات آمریکا ارائه کردند.

همچنین شانون در یک نشست دوجانبه جداگانه با همتایان ایرانی ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی کامل و شفاف همه تعهدات براساس برجام، پرونده اتباع آمریکا که در ایران زندانی یا ناپدید شده اند را مطرح کرد.

روز گذشته نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵، در هتل کوبورگ وین برگزار شد. در این نشست معاونان وزیر امور خارجه ایران، نمایندگان کشورهای ۱+۵ و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.

 

کد N995919

وبگردی