آفتاب

مشارکت ۱۶ درصدی مصری ها در انتخابات پارلمانی

مشارکت ۱۶ درصدی مصری ها در انتخابات پارلمانی

همزمان با پایان دور اول انتخابات پارلمانی مصر، نخست وزیر این کشور میزان مشارکت مردمی را حدود ۱۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، پس از پایان دومین روز رای گیری، دوشنبه شب دور اول انتخابات پارلمانی مصر به پایان رسید و مراکز رای گیری بسته شد.

مرحله دوم و آخر این انتخابات نیز در روزهای ۲۲ و ۲۳ نوامبر سال جاری در ۱۳ استان مصر برگزار خواهد شد. کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد: انتخابات پارلمانی در مصر برای سومین روز تمدید نمی شود.

«شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر اعلام کرد در حالی که مشارکت مصری ها در خارج کشور در انتخابات به ۴۰ درصد رسیده است، میزان مشارکت داخلی در این انتخابات ۱۵ تا ۱۶ درصد بوده است.

این اولین انتخابات پارلمانی مصر پس از برکناری «محمد مرسی» است، گروه اخوان المسلمین مصر به دلیل اینکه از سوی دولت مصر در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است در انتخابات پارلمانی فعلی شرکت ندارد.

بر این اساس تعداد واجدین شرایط رأی دهی در مرحله نخست انتخابات در داخل و خارج مصر ۲۷ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۵۳ نفر اعلام شده است که در ۱۰۳ کمیته انتخابات عمومی به پای صندوق های رأی رفتند.

طبق اعلام کمیته عالی انتخابات مصر تعداد نامزدهای کرسی های ویژه انتخابات از فهرست فردی ۲۵۷۳ نفر از جمله ۱۱۲ زن است و نسبت نامزدهای مستقل نیز حدود ۶۵ درصد می باشد و این در حالی است که تعداد نامزدهای منتسب به احزاب سیاسی نیز ۳۵ درصد است.

کد N995906

وبگردی