آفتاب

حمایت پترائوس از تمدید حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

حمایت پترائوس از تمدید حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان

دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته آمریکایی از تصمیم دولت اوباما برای تمدید حضور نیروهای نظامی در افغانستان حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیوید پترائوس در واکنش به تمدید تاریخ حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان از این تصمیم کاخ سفید حمایت کرد و گفت این تصمیم یکی از کارهای درست دولت در چند سال اخیر است.

پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان ضمن اعلام حمایتش از تصمیم اوباما برای حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان گفت: وضعیت خاورمیانه به گونه ای است که هر لحظه سقوط افغانستان احتمال دارد.

وی به وضعیت سوریه نیز اشاره کرد و مدعی شد حملات روسیه علیه داعش نتوانسته امنیت را به این کشور بازگرداند و زمینه را برای مذاکرات سیاسی پیچیده تر کرده است.

وی مثل سایر مقامات آمریکایی به انتقاد از حملات هوایی روسیه در خاک سوریه پرداخت و ارائه یک راه حل سیاسی در سوریه را خواستار شد. طبق معمول آمریکایی ها، پترائوس نیز ادعا کرد روسیه به جای داعش مواضع مخالفان اسد را هدف قرار می دهد.

پترائوس سوریه را به نیروگاه هسته ای چرنوبیل در روسیه تشبیه کرد که هر لحظه امکان منفجر شدن آن وجود دارد و برای جلوگیری از این وضعیت باید یک راهکار سیاسی ارائه شود.

وی در زمان فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان هم اعتقاد داشت باید حضور نیروهای نظامی در افغانستان تمدید شود چون هنوز ارتش این کشور به بلوغ کامل نرسیده است.

دیوید پتریوس که در سال‌ های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ از فرماندهان ارشد ناتو در بوسنی و هرزگوین بود، در سال ۲۰۰۷ فرماندهی نیروهای نظامی ایالات متحده و همپیمانان این کشور را در عراق بر عهده گرفت.

اوباما هفته گذشته اعلام کرد برنامه خروج کامل نیروهای نظامی این کشور از افغانستان به تعویق افتاده و حداقل نیمی از نیروهای نظامی تا یک سال دیگر این کشور را ترک نخواهند کرد.

 

کد N995875

وبگردی