آفتاب

بازداشت یکی از عناصر تروریستی داعش در روسیه

بازداشت یکی از عناصر تروریستی داعش در روسیه

سازمان ضدتروریسم روسیه امروز اعلام کرد یکی از عناصر تکفیری-صهیونیستی داعش را در این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سازمان ضدتروریسم روسیه امروز از بازداشت تروریستی خبر داد که در حال ترویج و اشاعه افکار افراطی و همکاری با تروریست های داعش با هدف طراحی یک عملیات تروریستی بود.

این سازمان به جزئیات بیشتری دراین خصوص اشاره نکرد، اما به نظر می رسد که عناصر تروریستی داعش به دنبال حملات هوایی روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشور، طراحی برای انجام اقدامات تروریستی علیه مسکو را در دستور کار قرار داده اند.

سازمان ضدتروریسم روسیه ۲۰ مهر ماه سال جاری، از خنثی کردن طرح تروریستی گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در مسکو پایتخت این کشور خبر داده بود.

سازمان ضدتروریسم روسیه با انتشار بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده بود: مأمورین این سازمان افرادی که برای اجرای یک حمله تروریستی در مسکو در تلاش بودند را پیش از آغاز عملیات در یک آپارتمان دستگیر کردند. در جستجوی این آپارتمان یک بمب دست ساز به همراه ۵ کیلوگرم ماده منفجر کشف شده است. دو نفر از چند تروریست بازداشت شده، توسط تروریست های داعش آموزش دیده بودند و قرار بود در مسکو عملیات تروریستی را به انجام برسانند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در نشست 24 مهر سران کشورهای مستقل مشترک المنافع، از حضور ۵ تا ۷ هزار تبعه کشورهای مشترک المنافع در کنار تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش خبر داده و گفته بود: برآوردهای کنونی نشان می دهد که حدود ۵ تا ۷ هزار نفر از اتباع کشورهای مستقل مشترک المنافع مشغول جنگ در کنار تروریست های داعش هستند. ما اجازه نخواهیم داد آنها از تجربه های تروریستی که هم اکنون در سوریه به دست می آورند، بعداً در کشورهای خود استفاده کنند. لازم است تا مرکز مبارزه با تروریسم سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع در راستای هماهنگی و تبادل اطلاعات در این خصوص به صورت مؤثری عمل نماید.

 

کد N995858

وبگردی