آفتاب
عصر امروز صورت گرفت؛

سفرای فلسطین، سودان، هند و ازبکستان با ظریف دیدار کردند

سفرای فلسطین، سودان، هند و ازبکستان با ظریف دیدار کردند

سفرای فلسطین، سودان، هند و ازبکستان در تهران، بعدازظهر امروز با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و درباره مسائل مختلف گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «صلاح الزواوی» سفیر فلسطین در ایران بعدازامروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست های رژیم صهیونیستی علت اصلی تمام معضلات منطقه است، اظهار داشت: صهیونیستها همواره سعی کرده‌اند، اذهان مردم و کشورهای جهان را از مسأله فلسطین به سمت مسائل فرعی دیگر منحرف کنند .

وی افزود: قدرت جمهوری اسلامی ایران غیر از رژیم صهیونیستی، برای کسی ضرر ندارد و آنهایی که مدام قدرت‌گیری ایران را در بوق و کرنا می‌کنند، آب به آسیاب رژیم صهیونیستی می‌ریزند .

در این دیدار الزواوی، ضمن تمجید از سیاست ها و حمایت های ایران درخصوص آرمان فلسطین، سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی را دو روی یک سکه خواند و افزود: ایالات متحده سیاست مستقلی درخصوص فلسطینیان ندارد و سیاست آنها تابع سیاست اسرائیلی‌هاست؛ آنها قصد ندارند مسأله را حل کنند و وقتی صحبت از مذاکره می‌کنند برای کاهش فشارها بر رژیم اسرائیل است .

ملاقات سفیر جدید سودان با وزیر امور خارجه

بر اساس این گزارش، «عادل ابراهیم مصطفی» سفیر جدید جمهوری سودان در تهران نیز بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد .

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان سودان را یک کشور دوست خواند که در گذشته در کنار مردم ایران بوده است.

ظریف بـا آرزوی موفقیت برای سفیر جدید سودان در ایران افزود: امیدواریم با تلاش های شما روابط خوب و برادرانه گذشته بیش از پیش تقویت شود .

سفیر سودان هم در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و قدرتمند در منطقه خواند و مأموریت اصلی خود را تقویت روابط دوجانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی خواند.

دیدار سفیر جدید ازبکستان در تهران با ظریف

«بهادرعبدالله اف» سفیر جمهوری ازبکستان در تهران نیز بعدازظهرامروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اشتراکات فیمابین در حوزه های مختلف گفت: منطقه با خطر ترویج افراط‌گرایی مواجه است و لذا همکاری تهران و تاشکند در این زمینه ضروری است.

ظریف در ادامه افزود: زمینه های توسعه همکاری همه جانبه با جمهوری ازبکستان درتمامی عرصه ها فراهم است .

بهادر عبدالله اف نیز با ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه ازبکستان، آمادگی کشورش را برای گسترش مناسبات دوجانبه ابراز داشت.

وی با اشاره به آثار فراوان توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران  با ۱+۵ گفت: راهبرد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در زمینه شکل‌گیری مذاکرات هسته‌ای، یکی از رویکردهای مهم دیپلماتیک محسوب می‌شود که در آینده می‌تواند در دانشگاهها به عنوان یک درس آموزش دیپلماسی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دیدار سفیر جدید هند در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان

بر اساس این گزارش، «سائوراب کومار» سفیر جدید هند در جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط متین دو کشور، بر تعمیق مناسبات در تمامی عرصه ها بویژه همکاری های اقتصادی و نیز پیشبرد پروژه های مشترک تاکید کرد.

ظریف افزود: ایران هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات در زمینه های مختلف با دوستان خود، متصور نیست.

سفیر جدید هند نیز با ابلاغ سلام گرم وزیر خارجه دولت متبوع خود به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره و از علاقه‌مندی هند برای مشارکت در پروژه های مختلف از جمله توسعه بندرچاه بهار و صنایع پتروشیمی و گسترش همکاری های دوکشور در بخش انرژی خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد، با حضور هیات های مختلف و تطبییق اسناد امضا شده فیمابین دو کشور، شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات دهلی نو – تهران باشیم.

کد N995831

وبگردی