آفتاب
لاریجانی در گرمسار:

اگر غرب به وعده هایش عمل کند می تواند با ملت ایران تعامل کند

اگر غرب به وعده هایش عمل کند می تواند با ملت ایران تعامل کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اگر غرب به وعده‌هایش عمل کند می‌تواند راه جدیدی را بپیماید و شرایط برای آنان از این جهت بهتر خواهد بود که می‌توانند با ملت بزرگ ایران تعامل منطقی داشته باشند که این مسأله موجب امنیت بیشتر در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه مراسم ادای احترام به شهدای گرمسار در واکنش به برخی از سنگ‌اندازی ها در جریان اجرای برجام گفت: ادعاهایی که توسط غربی ها شاهدیم دارای سابقه است؛ در گذشته نیز حرف‌های تندتر ازاین هم زده‌اند که به هیچ وجه ملت ایران وقعی به این حرفها نمی‌نهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه ملت ایران راه روشنی است که قطعا در مسیر تقویت بنیه دفاعی حرکت می‌کند افزود: قانون برجام که چند روز قبل در مجلس تصویب شد یکی از بندهای آن به تقویت بنیه دفاعی در حوزه های زمینی، هوایی، دریایی ،موشکی و پدافند هسته‌ای اختصاص دارد.

وی با اشاره به سابقه مذاکرات هسته‌ای گفت: در قضیه هسته‌ای مذاکرات طولانی و روشنی انجام شد که حتما دانش هسته‌ای آن یک دانش بومی است که باید تقویت شود و گسترش یابد.

برجام میدان آزمون غرب است

وی با اشاره به تعهدات غربی‌ها در برجام گفت: غرب متعهد شده است که با اجرای برجام تحریم‌ها را لغو کند. برجام میدان آزمون غرب است که اگر درست عمل نکند قطعا مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی شرایط در ایران به وضعیت قبل برخواهد گشت تا راه خود را در همان مسیر ادامه خواهیم داد، اما اگر به وعده‌هایشان عمل کنند می‌توان راه جدیدی را دنبال کرد که شرایط برای غربی‌ها بهتر خواهد بود. از این جهت که می‌توانند با ملت بزرگ ایران تعامل منطقی داشته باشند و هم از این جهت که به نفع ثبات و امنیت منطقه خواهد بود و ما رفتار آنان را به دقت رصد می‌کنیم.

لاریجانی هشدار داد: شیوه‌هایی برای نظارت بر تعهدات غرب در دست داریم.

انتهای پیام

کد N995782

وبگردی