آفتاب

انتقاد شورای مسلمانان انگلیس از طرح مبارزه با افراط‌گری دولت کامرون

انتقاد شورای مسلمانان انگلیس از طرح مبارزه با افراط‌گری دولت کامرون

دبیر کل شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد، طرحی که اخیرا دولت این کشور برای حمایت از مبارزه با افراط‌گری اعلام کرده "ناقص" است و مشخصه‌های مشابه رویکرد "مک‌کارتیسم" آمریکا برای کمونیسم‌هراسی در گذشته را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف،‌ شجاع شافی، دبیر کل شورای مسلمانان انگلیس در واکنش به اعلام طرح پنج میلیون دلاری دولت دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور برای تقویت مبارزه با افراط‌گری اعلام کرد، این طرح "ناقص" است. وی گفت،‌ از آنجا که بر اساس این طرح قرار است جلوی آمدن مردم به مسجد را بگیرند، "مشخصه‌های مک‌کارتیسم" آمریکایی را دارد.

از جمله اقداماتی که دولت انگلیس بر اساس این طرح مبارزه با افراط‌گری در نظر گرفته، بستن مسجدهایی است که در آنها "نشست‌های افراطگران" برگزار شده است.

با این حال شورای مسلمانان انگلیس این ادعای دیوید کامرون را به چالش کشیده و پرسید: آیا واقعا چنین مساجدی وجود دارند؟

شجاع شافی این سوال را پرسید: چطور قرار است طرح‌های پیشنهادی برای ممنوع کردن حضور افراطگران در مساجد و استفاده آنها از اینترنت به شکل عملی اجرا شوند؟ بر اساس تعریف چه کسی قرار است آنها افراطگر در نظر گرفته شوند؟ ما در این طرحهای پیشنهادی به منظور تهیه لیست سیاه و مجزا و ممنوع کردن افرادی که افراطگر تلقی می شوند، نشانه‌هایی از مک‌کارتیسم را می‌بینیم.

شافی گفت، وزرای دولت انگلیس بیش از حد بر مسلمانان تمرکز کرده‌اند و طرح‌های دولت انگلیس برای تاکید بیشتر بر آموزش ارزشهای انگلیسی، بر مبنای تعاریف مبهم است.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد مبارزه با افرط‌گری مبتنی بر مفهوم "یک ملت" دولت انگلیس در مسیری ناقص به پیش می‌رود و مشخصا بر مسلمانان متمرکز بوده و بنایش بر مفاهیم مبهمی از ارزشهای انگلیسی است. این راهبرد ممکن است با منزجر کردن همان مردمی که برای مبارزه با داعش و القاعده و تروریسم مربوط به آنها لازم هستند، یعنی مسلمانان انگلیس در نهایت زیان‌بار باشد.

انتهای پیام

کد N995751

وبگردی