آفتاب
نشست خبری وزرای خارجه آلمان و عربستان؛

الجبیر مدعی شد: ایران باید شیوه گذشته خود را تغییر دهد

الجبیر مدعی شد: ایران باید شیوه گذشته خود را تغییر دهد

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه آلمان و عربستان دقایقی پیش نشست خبری مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، «فرانک والتر اشتاین مایر» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه آلمان و عربستان امروز دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، پس از این دیدار، عادل الجبیر در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی اش، ضمن نادیده گرفتن سیاست های رژیم سعودی در منطقه مدعی شد: ایران باید شیوه گذشته تعامل خود با کشورهای منطقه را تغییر داده و روشی جدید اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه عربستان خواهان برقراری بهترین روابط با ایران است، تأکید کرد: در شرایط کنونی که منازعات گسترده ای میان دو طرف در جریان است، برقراری این ارتباط سخت به نظر می رسد.

وزیر خارجه عربستان در سخنانی تهدیدآمیز تأکید کرد: ما خود را ملزم می دانیم تا با بکارگیری تمامی امکانات سیاسی، امنیتی و نظامی خود در مقابل هرگونه تحرکات ایران بایستیم و با آن مقابله کنیم.

وی در سخنانی مداخله جویانه در خصوص مسأله هسته ای که هیچ ارتباطی به رژیم آل سعود ندارد، گفت: ما از نزدیک بر نحوه اجرای توافق هسته ای توسط ایران، نحوه مصرف اموالی که به دست خواهد آورد و همچنین نحوه تعامل آن با کشورهای همسایه نظارت می کنیم تا ببینیم چگونه می توان روابط دو کشور را بهبود بخشید.

کد N995723

وبگردی