آفتاب

قائم‌مقام وزارت خارجه بحرین:سفارت بحرین در تهران بسته نشده است

قائم‌مقام وزارت خارجه بحرین:سفارت بحرین در تهران بسته نشده است

«عبدالله عبداللطیف» قائم‌مقام وزارت خارجه بحرین اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات با ایران برای بازگرداندن سفیر منامه به تهران در آینده نزدیک را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «عبدالله عبداللطیف» قائم‌مقام وزارت خارجه بحرین در سخنانی به اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر مذاکرات با ایران در خصوص مسأله بازگرداندن «راشد الدوسری» سفیر خود به تهران واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی ضمن بی اساس توصیف کردن این خبر، تصریح کرد: هیچ مذاکراتی با ایران در این زمینه نداشته ایم.

وی با بیان اینکه منامه سفیر خود در تهران را فراخوانده اما اقدام به بستن سفارتش در ایران نکرده است، مدعی شد: ما این اقدام را در اعتراض به دخالت های ایران در امور داخلی بحرین انجام دادیم. این اظهار نظر مقام آل خلیفه در شرایطی مطرح می شود که مقامات این رژیم همواره در راستای حمایت از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه گام برداشته و از هیچ تلاشی برای دخالت در امور کشورهای دیگر بر اساس منافع آمریکا و غرب فروگذار نکرده اند.

عبداللطیف با بیان اینکه هنوز معلوم نیست چه زمانی تصمیم به بازگرداندن سفیر خود به ایران بگیریم، ادعا کرد: این مسأله مرهون رفتار آینده ایران است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند مقامات آل خلیفه به دلیل مواضع اخیر ایران در قبال فاجعه تأسف برانگیز منا بسیار عصبانی بوده و روی به اقدام علیه این کشور آورده اند.

گفتنی است، وزارت خارجه بحرین در اوایل ماه میلادی کنونی سفیر خود در تهران را فراخواند.

کد N995708

وبگردی