آفتاب
دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین:

انتفاضه کنونی مردم فلسطین ساختار امنیتی اسرائیل را به لرزه درآورد

انتفاضه کنونی مردم فلسطین ساختار امنیتی اسرائیل را به لرزه درآورد

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: انتفاضه فلسطینیان ساختار امنیتی اسرائیل را به لرزه درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در سخنانی با اشاره به آخرین تحولات در قدس اشغالی و کرانه باختری گفت: انتفاضه ای که اکنون سرزمین های اشغالی را فرا گرفته است، ضربه سنگینی به ساختار امنیتی اسرائیل وارد آورده است.

بر اساس این گزارش، وی در خصوص سرنوشت انتفاضه کنونی در کرانه باختری و قدس اشغالی تصریح کرد: چه این انتفاضه مهار شود و چه روز به روز گسترده تر شود، ملت فلسطین به این نتیجه رسیده است که مذاکره با اشغالگران نتیجه بخش نخواهد بود؛ در واقع از این پس ملت فلسطین وارد مرحله مبارزه و مقابله جدی با دشمن صهیونیستی شده است.

البرغوثی ضمن دعوت از تمامی گروه های فلسطینی برای حمایت از انتفاضه کنونی، اظهار داشت: تنها راه ایجاد وحدت میان تمامی گروه های فلسطینی برای حمایت از انتفاضه و تقویت آن، تشکیل دولت وحدت ملی است.

دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین با اشاره به اهداف نتانیاهو در سرزمین های اشغالی، تصریح کرد: نتانیاهو چیزی برای ارائه دادن ندارد؛ سیاست وی قلع و قمع روزافزون مردم فلسطین و جلوگیری از تأسیس دولت مستقل فلسطین است. 

وی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی ها ادامه می دهد، تجاوزها در حق فلسطینیان را تشدید می کند و آنها را از بدیهی ترین حقوقشان محروم می سازد.

گفتنی است، موج انتفاضه فلسطینی ها از کرانه باختری و در اعتراض به هتک حرمت روزانه صهیونیست ها به مسجدالاقصی در بیت المقدس آغاز شد و پس از چند روز دامنه آن به نوارغزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ کشیده شده است.

کد N995707

وبگردی