آفتاب

آمریکا با کمبود تجهیزات نظامی در اروپا مواجه است

آمریکا با کمبود تجهیزات نظامی در اروپا مواجه است

فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا اعلام کرد، کمبود بودجه پنتاگون ممکن است تاثیرات منفی بر ماموریت‌های این کشور در اروپا بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال بن هاجز، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا اعلام کرد، ارتش این کشور با کمبود تجهیزات لازم برای تامین سخت افزارهای نظامی در ماموریت‌هایش در اروپا مواجه است.

این ژنرال ارشد آمریکایی ادامه داد: ما هلی‌کوپترهای لازم برای انجام ماموریتهای خود نداشته و همچنین کامیونهای بارکش برای حمل تانکهای خود نداریم.

وی ادامه داد: کمبود بودجه پنتاگون می‌تواند اثرات منفی بر ماموریت‌های آمریکا در اروپا داشته باشد و ما را با مشکلاتی درباره اعزام نیرو و تامین تجهیزات مواجه کند. بر همین اساس یا باید بودجه اضافی در اختیار ارتش آمریکا قرار گیرد و یا زمان بیشتری برای ارسال هلی‌کوپترهای بیشتر به اروپا داده شود.

به نوشته این خبرگزاری، حضور نظامی آمریکا در اروپا از سال 2012 کاهش یافته است که بر همین اساس تعداد سربازانی که به صورت دائم در این منطقه مستقر هستند 35 درصد کاهش یافته است.

همچنین ارتش این کشور تجهیزات خود را کاهش داده است.

در همین راستا ژنرال وندی جورج، رئیس مدیریت نیروهای نظامی ارتش آمریکا گفت: تمام نیروی ارتش آمریکا تا پایان سال 2017 به 450 هزار نفر خواهد رسید که بر همین اساس هم پست‌های داخلی و هم خارجی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N995684

وبگردی