آفتاب
آیت‌الله کعبی:

امام حسین(ع) برای احیای اسلام اصیل جنگید

امام حسین(ع) برای احیای اسلام اصیل جنگید

عضو مجلس خبرگان گفت: مجالس عزای حسینی و ایام محرم و صفر باید زمینه‌ساز جذب حداکثری به تشیع، برادری، تحکیم روابط انسانی، ترویج روحیه ایستادگی دربرابر دشمنان و ترویج آموزه‌های اصیل اسلامی و اخلاقی باشد.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت ایام سوگواری سید الشهدا اظهار کرد: امام حسین(ع) در جهت هدایت مردم و اصلاح جامعه اسلامی قیام عاشورا را رقم زد.

وی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) با هدف ایستادگی در مقابل ظلم و ترویج ارزش‌ها و آموزه‌های دین و همچنین احیای اسلام ناب محمدی شکل گرفت. در واقع سیدالشهداء از خون خود و اهل بیت(ع) و یارانش گذشت تا در جامعه و امت اسلامی، وحدت و انسجام در برابر کفر و ستم ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف شوم دشمن، وهابیت و تکفیری، فراموش شدن رسالت بزرگ عاشورا در بیداری امت اسلام است؛ چراکه جریان های انحرافی، اسلام ناب محمدی را به تحریف کشیدند در حالی که امام حسین(ع) برای احیای اسلام اصیل و عزت و اعتلای دین جنگید.

این عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: واقعه عظیم عاشورا، مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) را نشان می‌دهد، ضمن این‌که ثابت می‌کند سید الشهداء هیچ‌گاه ذلت در برابر دشمنان را نپذیرفت و تا آخرین لحظه در دفاع از دین شمشیر زد.

وی گفت: مداحان و وعاظ باید عظمت و بزرگی واقعه عاشورا را برای مردم ترسیم کنند؛ اگر جامعه اسلامی در معنای حقیقی با رسالت عاشورا آشنا شود بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات در جامعه از میان می‌رود؛ زیرا ارزش‌هایی را در زندگی جایگزین می‌کنیم که نشان از کمال و سعادت انسان در مسیر حق دارد.

وی در مورد عزاداری برای سید الشهدا نیز اظهار کرد: باید در مراسم عزاداری توجه داشت که اخلاق و دین و حقیقتمداری از جمله محورهای مهم در معرفی واقعه عاشورا باشد؛ چراکه برخی از تحریف‌ها و خرافه‌ها به مراسم عزاداری خدشه وارد می‌کند.

کعبی گفت: باید در مراسم‌ عزاداری معنویت و ارزش‌ها و ایثار را تبیین کنیم و با تکیه بر مکتب امام حسین(ع) مسیر تعالی و پیشرفت را بشناسیم. نهضت امام حسین(ع) یک قیام توحیدی بود تا بر پایه نظام الهی به اصلاح جامعه دست یابد. ایشان الگوی بزرگی در حق‌طلبی و حق‌ستیزی است که برای امر به معروف و نهی از منکر و بیداری امت اسلامی پا در میدان نبرد با کفر نهاد.

انتهای پیام

کد N995666

وبگردی