آفتاب
معاون استان‌های ستاد اقامه نماز کشور:

بیست و چهارمین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان قزوین برگزار می‌شود

بیست و چهارمین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان قزوین برگزار می‌شود

معاون استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: در دو تا سه ماه آینده بیست و چهارمین اجلاس سراسری اقامه نماز در استان قزوین برگزار می‌شود.

حسن حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد اقامه نماز در شهرستان ها اظهار کرد: ستاد هماهنگی امور استان های اقامه نماز کشور در هفت ماه نخست سال جاری به حدود 15 استان کشور سفر داشته است و جلسات متعددی را با شورای اقامه نماز استان های مختلف برگزار کرده است. در رابطه با این جلسات باید بگویم که در 429 شهرستان از 31 استان کشور ستاد اقامه نماز فعالیت خود را به طور گسترده انجام می‌دهد اما در نزدیک به 100 شهرستان کشور دبیران و مدیران اجرایی ستاد اقامه نماز بعضا مستقر نیستند و ما در همین راستا موافقت نامه هایی را با وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی منعقدکرده ایم تا دبیران شهرستان های اقامه نماز در سراسر کشور مستقر و فعال شوند.

وی گفت:‌ ما برای اینکه بخواهیم فعالیت های شکلی و محتوایی ستاد اقامه نماز در جامعه را بیشتر کنیم نیازمند همکاری استانداران ، فرمانداران و مدیران محلی بوده ایم در همین راستا سالانه اجلاس سراسری نماز در هر منطقه و استانی برگزار می‌شود و در این اجلاس از فعالان حوزه نماز تقدیر می‌شود. در دو تا سه ماه آینده بیست و چهارمین اجلاس کشوری نماز در استان قزوین برگزار می‌شود که مسئولان ارشد اجرایی و فرهنگی کشور در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند و طبق سالهای گذشته پیام های شیوا، رسا و نافذ مقام عظمای ولایت را در این اجلاس بیان می کنیم که ان شاء الله امسال هم رهبری پیامی را به این اجلاس صادر خواهند کرد و مسئولان ارشد در اجلاس سراسری نماز به سخنرانی می پردازند.

معاون استان‌های ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم مجموعه پیام های بیست و سه گانه مقام معظم رهبری را در اجلاس سالانه نماز تحلیل و ارزیابی کنیم باید بگوییم که این پیام ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. یک دسته از پیام ها، پیام های شکلی، ساختاری و سخت افزاری اجلاس است که به نقش دستگاه ها و مدیران اجرایی بخش های مختلف اشاره می‌کند و بخش دوم هم بخش محتوایی و کلامی است که این پیام های محتوایی مقام معظم رهبری از اهمیت خاصی برخوردار است.

حسین زاده افزود: هر ساله پس از برگزاری اجلاس سراسری نماز کارگروه های خاصی به تحلیل محتوایی این پیام ها و ابلاغیه های رهبری می پردازند . طبیعتا پیام های مقام معظم رهبری در دو حوزه شکلی و محتوایی می تواند به پیش برد اهداف ستاد اقامه نماز کمک کند و ملت مسلمان چه شیعه و چه سنی طبیعتا می توانند از این کلام های رهبری برای پیشبرد بهتر نماز در جامعه بهره ببرند.

وی گفت: اگر بخواهیم بگوییم اکنون کدام یک از استان های کشور در عرصه نماز فعال تر هستند ، استان خاصی را نمی توانیم بگوییم چرا که برای گفتن این فعالیت شاخصه های مختلفی وجود دارد و خوشبختانه تمام استان ها و شهرستان های ما به مسأله نماز اهمیت و توجه خاصی دارند اما تا رسیدن به وضع مطلوب به طور طبیعی فاصله داریم. کشوری به نام جمهوری اسلامی که 37 سال از حکومتش می گذرد باید همه دست‌اندرکاران ، مسئولان، مدیران ملی ، محلی ، استانی و شهرستانی دست به دست هم بدهند که راهبردهای کلام های نافذ رهبری در رابطه با بحث نماز در جامعه اجرا شود. ما باید با پیام ها و کلام های نافذ رهبری مسأله نماز را از این وضع خوب فعلی به وضعیت عالی و مطلوب در آینده تبدیل کنیم.

معاون استان‌های ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بسیاری از استان های کشور از جمله همین استان قزوین مدیران ارشد آن‌ها برنامه‌های بسیار خوبی را برای برپایی نماز در دست کار دارند. مثلا یکی از مدیران ارشد استان قزوین از معاونان خود خواسته که پنج شنبه صبح به مساجد سطح شهر بروند و کاری کنند که نماز صبح در بیشتر مساجد اقامه شود. بر اساس همین تدبیر در گذشته شاید 17 یا 18 مسجد نماز صبح را در قزوین اقامه می کردند اما با فعال بودن مردم آنجا اکنون این رقم به 70 مسجد رسیده است.

حسین زاده تاکید کرد:‌ در فرمایشات مقام معظم رهبری هم چندین بار به نقش شخص رئیس جمهور، وزرا، مقامات ملی ، استانی و کشوری در راستای ترویج نماز تاکید شده است. ما در آموزه های دینی هم داریم « الناس الی دین ملوکهم» شاید این سخن در اینجا خیلی مصداق نداشته باشد اما وقتی مردم ببینند که آنهایی که تریبون دارند و دارای مسئولیتی هستند در امور خیر پیش قدم می شوند طبیعتا مردم هم برای انجام این کار خیر بیشتر تشویق می شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در استان‌ها و شهرستان برای ترویج اقامه نماز این است که ما استان ها را به پنج منطقه کشوری تقسیم کرده ایم منطقه مرکزی، شرق، غرب، جنوب غرب و جنوب شرق و برای این پنج منطقه برنامه ریزی های محلی و منطقه ای با توجه به اقلیم، قومیت ها و شرایط حاکم بر هر منطقه برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم و در این راستا با شورای معاونین استان های ستاد اقامه نماز هماهنگی های لازم انجام شده است و احتمال اینکه در برخی از مناطق برنامه ریزی های انجام شده تغییری پیدا کند، هست، ممکن است مناطق از پنج منطقه به شش یا هشت منطقه افزایش پیدا کند و همین تغییرات سبب می‌شود که فعالیت های ستاد اقامه نماز در هر دو حوزه شکلی و محتوایی تقویت شود.

انتهای پیام

کد N995642

وبگردی