آفتاب

دیدار قریب‌الوقوع نمایندگان روسیه، آمریکا و عربستان درباره سوریه

دیدار قریب‌الوقوع نمایندگان روسیه، آمریکا و عربستان درباره سوریه

تسنیم نوشت: منابع خبری روسی از از دیدار قریب الوقوع نمایندگان روسیه، آمریکا و عربستان درباره سوریه که قرار است در وین برگزار شود، خبر دادند.

خبرگزاری روسی ایتارتاس در گزارشی از دیدار قریب الوقوع نمایندگان روسیه، آمریکا و عربستان درباره سوریه که قرار است در وین برگزار شود، خبر داد.

پیشتر نیز خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو درحال بررسی پیشنهاد جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره جلسه‌ای با حضور نمایندگان روسیه ، عربستان، ترکیه و اردن درباره اوضاع کنونی در سوریه است.

امروز (دوشنبه) خبری مبنی بر دیدار جان کری با رهبران روسیه عربستان، ترکیه، اردن درباره سوریه طی روزهای آتی منتشر شد. عملیات نظامی روسیه در سوریه علیه گروه داعش نگرانی آمریکا و برخی کشورهای غربی حامی مخالفان دولت بشاراسد را به همراه داشته است.

پیش از این دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «وستی سابوتو» ضمن رد ادعاهای مطرح شده در خصوص هدف روسیه از حمله هوایی در خاک سوریه، تصریح کرد: هدف اصلی ما از حملات هوایی در سوریه، اصلا حمایت از دولت بشار اسد نیست. مردم سوریه باید تصمیم بگیرند که چه کسی کشور را اداره کند. در شرایط کنونی ما اسد را رئیس جمهور قانونی و مشروع می دانیم.

52310

کد N995612

وبگردی