آفتاب

مایکل فالون:‌ انگلیس باید داعش در سوریه را هدف قرار دهد

مایکل فالون:‌ انگلیس باید داعش در سوریه را هدف قرار دهد

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد، تهدید نگران کننده درگیری با روسیه نباید انگلیس را از پیوستن به حملات هوایی در سوریه و مقابله با داعش منع کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی.بی.سی بر تعهدات دولت لندن در برگزاری رای گیری جدید در مجلس عوام این کشور در این باره تاکید کرد و گفت که منطقی گریز ناپذیر برای تمدید و گسترش اقدامات نظامی در سراسر مرز عراق و سوریه وجود دارد.

وی همچنین ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را به افزایش درگیری‌ها و دامن زدن به خشونت‌ها در سوریه با حمایت از بشار اسد،‌ رییس جمهوری این کشور متهم کرد.

وی در پاسخ به دورنمای حمله نیروی هوایی سلطنتی ارتش انگلیس به داعش در سوریه نیز گفت: این منطق گریزناپذیر است. داعش تهدیدی گسترده در سوریه، عامل بی ثباتی در عراق و منطقه است و اقداماتش در منطقه این مساله را ثابت می‌کند. داعش در شمال شرق سوریه جایی که اسد آن را در کنترل ندارد، فعال است. این گروه در شمال شرق سوریه فعال است و کنترل آن را برعهده دارد. سایر کشورها در ائتلاف ضد داعش علیه این گروه فعالیت می‌کنند و دوست دارند که ما نیز جزئی از این حملات باشیم. اما ما هنوز تاییدیه پارلمان را نداریم.

فالون روس‌ها را به کشتار غیرنظامیان با بمباران چشم بسته در سوریه متهم کرد و گفت که 80 درصد از این بمباران‌ها، داعش را هدف قرار نداده است.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: آنچه آنها انجام می‌دهند حمایت از دولت اسد است؛ آنها درگیری را در سوریه طولانی می‌کنند وغیرنظامیان را می‌کشند.

وی این مساله را رد کرد که روسیه در امن کردن آسمان سوریه موفق بوده و گفت که آمریکا و متحدانش در شمال شرق و بر فراز رقه به پرواز می‌پردازند.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به خطر تصادم و برخورد هواپیماهای ائتلاف با روسیه گفت: من نسبت به این مساله نگران هستم. زمانیکه شما این فعالیت را انجام می‌دهید،‌ از مرز هوایی ترکیه استفاده می‌کنید که عضو ناتو است. شما تصادم و برخورد هوایی در این مرز هوایی را شاهد بودید. به نظر من، ما نباید به روسیه اجازه دهیم تا ما را از هدفمان دور کند که همان مقابله با داعش است. فراموش نکنید که داعش سر از تن گروگانهای انگلیسی در ساحل تونس جدا کرد. آنها مسیحیان را کشتند. آنها تهدید مستقیم علیه صلح در خاورمیانه و انگلیس هستند. روسیه نباید ما را از هدفمان منحرف کند. من از پوتین می‌خواهم تا در کنار ما بایستد و برای دستیابی به یک راه حل سیاسی با ما همکاری کند.

وی هم‌چنین ادامه داد:‌ اسد نمی‌تواند در آینده سوریه نقشی داشته باشد و روسیه باید با ما برای یافتن راه حلی مناسب تر و یک دولت جامع تر که ما را به پایان دادن این درگیری‌ها می‌رساند،‌ همکاری کند.

انتهای پیام

کد N995578

وبگردی