آفتاب
همزمان با سفر دانفورد به اسرائیل؛

رزمایش‌ هوایی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شد

رزمایش‌ هوایی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شد

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌های مشترک هوایی را با ارتش آمریکا و نیروهای هوایی کشورهای دیگر تحت نظارت روسای ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره این رزمایش‌ها که دو هفته به طول می‌انجامد، گفت: رزمایش مشترک «پرچم آبی 2015» شبیه‌سازی شده سناریوهای جنگی مختلف با هدف ارتقای سطح آمادگی ارتش‌های منطقه است.

وی از اعلام نام کشورهای دیگری که در این رزمایش شرکت می‌کنند، خودداری کرد و گفت: در این مرحله بگذارید درباره ارتش اسرائیل و آمریکا سخن بگوییم.

این سخنگو تاکید کرد: برگزاری این رزمایش مشترک از چند ماه پیش مقرر شده بود و در پایگاه «عوفدا» وابسته به نیروی هوایی اسرائیل انجام می‌شود.

رزمایش‌های مشترک ارتش آمریکا و اسرائیل شامل رزمایش مشترک نیروی هوایی ارتش دو کشور و نیروی هوایی کشورهای دیگر است.

طرف‌های امنیتی از این اظهارات این گونه برداشت کردند که این رزمایش‌ها شبیه‌سازی شده جنگ با ایران و سوریه و یا هر دو آنهاست.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا عصر روز شنبه وارد تل‌آویو شد تا نظارت بر این رزمایش‌ها را برعهده بگیرد.

اسرائیلی‌ها معتقدند که انتخاب اراضی اشغالی به عنوان نخستین سفر خارجی دانفورد از زمان برعهده گرفتن پس ریاست ستاد ارتش آمریکا پیام مهمی از سوی آمریکا مبنی بر ادامه حمایت امنیتی و نظامی از اسرائیل است.

روسای ستاد ارتش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دیدار مشترک خود درباره همکاری اطلاعاتی، پرونده هسته‌ای ایران، مساله سوریه و حضور نظامی روسیه در این کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N995560

وبگردی