آفتاب

آژانس بین‌المللی بریتانیا مسوول حفاظت از حملات سایبری شبکه انرژی این کشور خواهد شد

آژانس بین‌المللی بریتانیا مسوول حفاظت از حملات سایبری شبکه انرژی این کشور خواهد شد

جاسوسان بریتانیا از نیروگاه‌های هسته‌ای جدید ساخت شرکت‌های چینی محافظت خواهند کرد. این نگرانی وجود دارد که از این نیروگاه‌ها برای نفوذ به امنیت ملی بریتانیا استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه انگلیسی اکسپرس، آژانس اطلاعاتی مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا مسوول حفاظت شبکه انرژی این کشور از حملات سایبری خواهد شد.

این تدبیر امنیتی هم‌زمان با وارد شدن شی جینپینگ، رییس‌جمهور چین به انگلیس برای دیدار چهار روزه از این کشور اتخاذ شد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا روابط لندن با پکن را دوره طلایی خواند و از این دیدار استقبال کرد.

در میان توافق‌های اقتصادی که قرار است به امضا برسد، قراردادی وجود دارد که طی آن چین نقش عمده‌ای در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در هینکلی پوینت، سانیرول و براد ول را ایفا می‌کند.

منابع امنیتی هشدار دادند که این قراردادها می‌تواند تهدیدی عمده برای امنیت ملی بریتانیا به‌وجود آورد.

یک مقام اطلاعاتی گفت: تفاوت زیادی بین افراد اقتصادی و طرف امنیتی وجود دارد. خزانه‌داری در راس قرار دارد و به هیچ‌کس گوش نمی‌دهد. آن‌ها چین را یک فرصت می‌دانند اما ما چین را یک تهدید حساب می‌کنیم.

یک سخنگوی مرکز ارتباطات دولتی بریتانیا گفت:‌ این مرکز دارای حیطه اختیار در مورد حفاظت از امنیت سایبری پروژه‌های زیرسازی مهم ملی مربوط به بخش خصوصی است که شامل بخش هسته‌ای غیرنظامی و ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای است.

در همین حال دیوید کامرون نگرانی‌ها در مورد این که روابط نزدیک با چین به روابط بریتانیا و ایالات متحده آسیب می‌زند را رد کرد.

پیش‌تر نیز متخصصان امنیتی در مورد رخنه‌های امنیتی سایبری هشدار داده بودند.

کارولین بایلون، متخصص امنیت سایبری در اندیشکده چتم هاوس گفت:‌سرمایه گذاری چین برای بریتانیا خوب است اما زمانی که به بخش‌های احساس اقتصادی می‌رسیم باید دقت بیش‌تری کنیم. تاسیسات هسته‌ای بریتانیا با مشارکت شرکت‌های چینی و با مشارکت شرکت دولتی فرانسوی الکتریسیته دو فرانس با هزینه برآوری 24 میلیارد پوند ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N995378

وبگردی