آفتاب

تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا/ منصور هادی برای مذاکره با انصارالله شرط گذاشت

تظاهرات در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعا/ منصور هادی برای مذاکره با انصارالله شرط گذاشت

هزاران تن از مردم یمن با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء توقف حملات متجاوزانه عربستان به یمن را خواستار شدند. در همین حال رئیس جمهور مستعفی یمن شرط مذاکره با انصارالله را حضور وزیر دفاع دولت مستعفی در مذاکرات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری سبأ، شرکت کنندگان در این تظاهرات که بنا به درخواست سازما‌ن‌های حقوقی و مدنی در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء برگزار شد، ادامه بمباران سعودی و کشتار یمنی‌های بی‌گناه را محکوم کرده و خواهان انجام تحقیقات بین المللی در مورد جنایات ائتلاف متجاوز شدند.

حاضران در این تظاهرات همچنین سکوت جامعه بین الملل در مقابل اقدامات ائتلاف متجاوز برای جلوگیری از رسیدن غذا و دارو و فرآورده‌های نفتی به دست 25 میلیون یمنی را محکوم کردند.

از سوی دیگر منابع سیاسی معتبر در ریاض و مسقط عنوان داشتند که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن موافقت خود را با آغاز مذاکرات با انصارالله اعلام کرده اما شرط خود برای مذاکرات را حضور تعدادی از مسئولان دولت مستعفی از جمله محمود الصبیحی، وزیر دفاع دولت مستعفی در مذاکرات اعلام کرده است.

منابع مذکور مدعی شدند که انصارالله با شروط هادی موافقت کرده‌ و الصبیحی را به مسقط، پایتخت عمان انتقال داده تا مقدمه‌ای برای آغاز مذاکرات باشد.

همزمان اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: مذاکرات میان حوثی‌ها و دولت (مستعفی یمن) در ژنو و در اواخر اکتبر جاری برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: سازمان ملل طرف‌ها را به انعطاف بیشتر برای حل سیاسی بحران یمن فرا می‌خواند.

انتهای پیام

کد N995367

وبگردی