آفتاب

مصر: با روسیه درباره سوریه توافق نظر داریم

مصر: با روسیه درباره سوریه توافق نظر داریم

ایرنا نوشت: وزارت خارجه مصر اعلام کرد، دیداری که بین میخائیل بوگدانف نماینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و وزیر خارجه مصر برگزار شد نشان داد که قاهره و مسکو درباره حل و فصل بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو 1 توافق نظر دارند.

شبکه خبری المیادین با انتشار این خبر اعلام کرد، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت در دیدار سامح شکری وزیر خارجه مصر با بوگدانف فرستاده رئیس جمهوری روسیه دو طرف در باره بحران سوریه و ضرورت حل و فصل این بحران و شناخت ریشه های آن بر اساس بیانیه ژنو گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین بر اهمیت مقابله با گروه های تروریست براین اساس که غلبه بر تروریسم در سوریه از گام های مهم راه حل سیاسی در این کشور است.

احمد ابو زید سخنگوی وزارت خارجه مصر توضیح داد که در این دیدار بر ضرورت حمایت از تلاش های استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل به سوریه و اجرای پیشنهادهای وی از جمله تشکیل گروه تماس بین المللی که برای خروج سوریه از بحران کنونی تلاش می کند تاکید شد.

وی گفت که این تلاشها در چارچوب بیانیه ژنو و تشکیل هیاتی برای انتقال حاکمیت قرار دارد و ماموریتش نظارت بر تغییرات سیاسی، بازسازی کشور و مبارزه با تروریسم و با حفظ سیادت و یکپارچگی سوریه می باشد. 

به گفته ابو زید، بوگدانف به طرف مصری گفت که مسکو با عملیات نظامی در سوریه گروه های وابسته به سازمان های تروریستی را هدف قرار می دهد.

سامح شکری نیز اظهار امیدواری کرد که اقدامات مسکو موجب تحرکات سیاسی و پایان دادن به بن بست کنونی شود.
برپایه این گزارش، بوگدانف در سفر به قاهره همچنین با کمیته پیگیری کنفرانس قاهره برای مخالفان سوری و احمد جربا رییس سابق ائتلاف سوری (مخالفان سوریه ) دیدار کرد.

52261

کد N995342

وبگردی