آفتاب

عملیات محدود زمینی ارتش سوریه در غوطه / کنترل ارتش بر مناطق بیشتری در حومه حلب

عملیات محدود زمینی ارتش سوریه در غوطه / کنترل ارتش بر مناطق بیشتری در حومه حلب

یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه کنترل مناطق بیشتر در حومه حلب را به دست گرفتند به طوریکه شهرک الجابریه، القداره، الوضیحی، الحویجه و الصبیحیه را تحت تصرف خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه المیادین گزارش داد که ارتش سوریه پس از نبرد با تروریست‌ها، منطقه بقیشه، روستای الوضیحی همچنین تپه حویز، شهرک الجابریه، القداره، الوضیحی، الحویجه و الصبیحیه را با پوشش حملات توپخانه‌ای تحت کنترل خود درآورد. ارتش سوریه همچنین تجهیزات بیشتری را به جبهه‌های مختلف در حومه حلب فرستاده است.

پیشتر ارتش سوریه تپه‌های اطراف دو منطقه حرستا و دوما را در غوطه شرقی دمشق تحت کنترل خود درآورد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های روسی 20 پرواز از بامداد روی مواضع افراد مسلح در دو حومه ادلب و لاذقیه داشتند.

از سوی دیگر، کامیون‌های حاوی کمک‌های بشردوستانه وارد الفوعه، کفریا، در حومه ادلب و همچنین زبدانی و مضایا در حومه دمشق شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مسوولان سوری و طرف‌های مخالف ماه گذشته به توافق آتش‌بسی با نظارت سازمان ملل دست یافتند.

خبرنگار النشره در سوریه نیز علام کرد که عملیات غوطه با عملیات زمینی محدود همزمان با نخستین پرواز جنگنده‌های روسی در غوطه شرقی آغاز شد و جنگنده‌های روسی دو انبار سلاح و کارخانه مهمات سازی را منفجر کرده و ارتش سوریه تجمع افراد مسلح را هدف گرفتند.

در دیر الزور نیز یگان‌های ارتش مانع نفوذ عناصر داعش به کوه الثرده شدند در حالی که درگیری‌های شدیدی میان ارتش و داعش رخ داد که چهار تن از اعضای داعش کشته شدند.

انتهای پیام

کد N995295

وبگردی