آفتاب

کشته شدن 11 تن به دنبال 2 حمله انتحاری در نیجریه

کشته شدن 11 تن به دنبال 2 حمله انتحاری در نیجریه

پلیس و مقام های محلی در نیجریه از کشته شدن 11 تن در جریان انفجار دو عامل انتحاری زن در شمال شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دو انفجار انتحاری شنبه عصر در روستای "دار" در استان آداماوا در شمال شرق این کشور رخ داد.

شبه نظامیان بوکوحرام مکررا این منطقه را مورد هدف حملات خود قرار می دهند چون در نزدیکی استان بورنو در شمال است و محل اصلی و مخفیگاه شبه نظامیان "سامبیسا" محسوب می شود.

یکی از مقام های امنیتی منطقه گفت: ساکنان محلی پس از این حمله به جنگل فرار کردند. این دو عامل انتحاری در میان جمعیت خود را منفجر کردند.

در چهارم ژوئن سال جاری میلادی نیز 32 تن در حمله انتحاری دو مرد کشته شدند.

استفاده از عاملان انتحاری توسط بوکوحرام به یک روش مناسب برای کشته شدن تعداد زیادی از قربانیان بدل شده است. این گروه از دو یا تعداد زیادی عامل انتحاری برای انجام عملیات خود در میان جمعیت استفاده می کند. همچنین این گروه شبه نظامی از روش های خود در جمهوری چاد،‌ کامرون و نیجریه استفاده می کند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در مجموع در ماه جاری میلادی 101 تن در نیجریه کشته شدند. همچنین قریب به 1370 تن از زمان روی کار آمدن محمدو بوهاری،‌ بعنوان رییس جمهوری این کشور افریقایی در 29 مه 2015 کشته شدند.

یکی از مقام های ارتش نیجریه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد،‌استفاده از عاملان انتحاری نشانه ای از ناامیدی و تزلزل این گروه است. آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ارتش و دولت نیجریه استفاده می کنند.

انتهای پیام

کد N995268

وبگردی