آفتاب

نشست مشترک کمیسیون برجام پیش از ظهر به وقت وین آغاز می‌شود

نشست مشترک کمیسیون برجام پیش از ظهر به وقت وین آغاز می‌شود

اولین نشست کمیسیون مشترک برجام میان ایران و 1+5 پیش از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی در هتل کوبورگ وین آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اولین کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک متشکل در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 و با حضور نماینده اتحادیه اروپا بعد از آن‌که اتحادیه اروپا و آمریکا در دستورالعمل‌های جداگانه لغو قانونی تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کردند در وین برگزار می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که این نشست یک‌روزه خواهد بود اما منابع نزدیک به هیات ایرانی اعلام کردند که در نشست صبح این کمیسیون تصمیم‌گیری می‌شود که جلسات در روزهای آینده ادامه یابد یا خیر.

هم‌چنین گفته شده است که به احتمال زیاد نشست صبح حدود سه ساعت به طول می‌انجامد.

حمید بعید‌ی‌نژاد، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که برای شرکت در کمیسیون برجام در وین به سر می‌برد در صفحه اینستاگرام خود درباره دستور کار کمیسیون نوشت: هیأت‌های سیاسی ایران و کشورهای 1+5 در سطح معاونان سیاسی از دوشنبه مذاکرات لازم برای هماهنگی این مرحله جدید از اجرای برجام را در وین دنبال خواهند کرد. دو ماه آینده زمان کار و تلاش سخت برای آماده‌سازی کشور جهت اجرای برجام است.

سید عباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی، حمید بعیدی‌نژاد، رضا نجفی، بهروز کمالوندی، پژمان رحیمیان و سه تن از کارشناسان وزارت خارجه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای شرکت در کمیسیون برجام را تشکیل می‌دهند.

تام شانون، جانشین وندی شرمن در اولین حضور خود در مذاکرات هسته‌ای در راس هیات آمریکا در کمیسیون مشترک برجام شرکت می‌کند.

هم‌چنین استفان مول، نماینده ویژه رییس‌جمهور آمریکا شانون را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

کد N995211

وبگردی