آفتاب

وزیر خزانه‌داری آمریکا: عمیاتی شدن برجام اهمیتی جهانی دارد

وزیر خزانه‌داری آمریکا: عمیاتی شدن برجام اهمیتی جهانی دارد

وزیر خزانه داری آمریکا با استقبال از فرا رسیدن روز عملیاتی شدن برجام، گفت که این مرحله از اجرای توافق هسته‌ای دارای اهمیت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاکوب لو، وزیر خزانه داری آمریکا نیز پس از آن که اتحادیه اروپا و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا همزمان با روز عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کردند بیانیه‌ای منتشر و در آن از این رویداد مهم استقبال کرد.

در بیانیه وزیر خزانه داری آمریکا آمده است: امروز، برنامه جامع اقدام مشترک که یک توافق تاریخی است وارد مرحله اجرا می‌شود و تمام طرفها گام‌های لازم برای عمل به تعهداتشان را بر می‌دارند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خزانه داری، وی ادامه داد: این مرحله اولیه از اهمیتی جهانی برخوردار است. همزمان که ایران برداشتن گامهای مرتبط هسته‌ای را آغاز می‌کند، آمریکا و متحدان ما نیز برای لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای علیه ایران آماده می‌شوند. ما یک گام به موفقیت برنامه جامع اقدام مشترک و امن‌تر شدن جامه بین‌الملل نزدیک‌تر می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه لغو تحریم‌ها پس از اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش اجرایی خواهند شد، گفت که در حال حاضر کاهش تحریم‌های ایران به شکل قبل، یعنی آنگونه که در برنامه اقدام مشترک ( توافق اولیه ایران و گروه 1+5) تعیین شده بود، ادامه خواهد داشت.

زمانیکه بازرسان بین‌المللی تاکید کنند که ایران تعهدات هسته‌ای‌اش را طبق برجام کامل کرده است، همزمان با روز اجرا تحریم‌های مرتبط هسته‌ای لغو خواهند شد.

وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد: آمریکا به طور کامل مایل است که به تعهدات خود عمل کند. اگر ایران نیز به متحدانش پایبند باشد، ما پیش از روز اجرا به روشنی مشخص خواهیم کرد که تغییرات تحریم‌های ایران چه خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد که وزارت خزانه داری آمریکا به همکاری با کنگره،جامعه بین‌الملل و بخش خصوصی ادامه خواهد داد تا از اجرای موفقیت آمیز برجام اطمینان یابد.

انتهای پیام

کد N995071

وبگردی