آفتاب
منبع نزدیک به «احرار الشام» اعلام کرد

ترکیه خواهان پیوستن گروههای تروریستی دیگر به جبهه النصره است

ترکیه خواهان پیوستن گروههای تروریستی دیگر به جبهه النصره است

با تغییر شرایط میدانی به نفع دولت سوریه و پیشروی ارتش این کشور، حامیان قطری، سعودی و ترکیه ای تروریست ها برای ایجاد هماهنگی در صفوف آن ها سخت به تکاپو افتاده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الوطن سوریه، روند شکاف در بین گروه های مسلح در ادلب و پیوستن افراد مسلح آن ها به گروه تروریستی «جبهة النصره» شاخه القاعده سوریه بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش، این تغییر در آرایش تروریست ها پس از آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و پشتیبانی لجستیکی گسترده عربستان سعودی، قطر و ترکیه در روزهای اخیر از «جبهة النصره» و درخواست دولت ترکیه از گروه های مسلح برای پیوستن به جبهه النصره برای جلوگیری از پیشروی ارتش سویه صورت گرفت.

بر این اساس، یک منبع نزدیک به گروه «احرار الشام» تاکید کرد: مقامات ترکیه با صدور فرماینی از سرکرده ها و افراد مسلح این گروه و دیگر گروه ها همانند «فتح ادلب»، خواسته اند با جبهه النصره بیعت کرده و نیروهای خود را تحت امر این گروه قرار دهند؛ چرا که در شرایط فعلی، چاره ای جز این ندارند.

این منبع همچنین گزارش داد: در 3 روز اخیر، بیش از 200 نفر از افراد مسلح وابسته به احرار الشام به جبهه النصره پیوسته اند و سرکرده های این گروه ها نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی دهند؛ چرا که کمک های مالی حامیان این گروه به شکل چشمگیری کاهش یافته است در مقابل، جبهه النصره از کمک های مالی و تسلیحاتی زیادی طی روزهای اخیر برخوردار شده است.

گفتنی است با شروع حملات هوایی روسیه به مواضع گروه های تروریستی در سوریه و پیشروی ارتش این کشور در مناطق مختلف آن به ویژه حومه شهر حلب و آزادسازی مناطق اطراف آن، ورق علیه تروریست ها و حامیان آنها برگشته است و آنها در تکاپوی برای رسیدن به اهداف خود به سر می برند.

کد N995001

وبگردی