آفتاب

وزیر دفاع فرانسه نامزد انتخابات ریاست جمهوری «بریتانی» شد

وزیر دفاع فرانسه نامزد انتخابات ریاست جمهوری «بریتانی» شد

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به نامزدی وزیر دفاع این کشور در انتخابات ریاست جمهوری «بریتانی» عنوان داشت که لودریان در صورت پیروزی در این رقابت ها باید از پست خود کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بریتانی یا همان بریتانیای صغیر که در شمال غربی فرانسه قرار داشته و برای خود دولتی مستقل دارد در ماه دسامبر شاهد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

در این میان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بریتانی «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه است و همین امر موجب شده تا بحث هایی در داخل فرانسه مبنی بر اینکه اگر لودریان در انتخابات بریتانی پیروزی شود وضعیت شغلی وی به چه شکلی در می آید شکل بگیرد.

در همین رابطه صبح امروز «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با رادیو RTL گفت: او (لودریان) یک نامزد است و من این اجاازه را داده ام که وی به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کند اما اگر لودریان در انتخابات پیروز شود باید از سمت وزارت دفاع استعفا بدهد. او قانون را می داند و قانونی که من اعمال می کنم نیز چنین اجازه ای نمی دهد.

بریتانی شبه جزیره ای است که در شمال غربی فرانسه واقع شده و برای خود حکومتی مستقل دارد. این منطقه در سال ۱۵۳۲ میلادی به فرانسه پیوست.

کد N995000

وبگردی