آفتاب
قشقاوی اعلام کرد

بررسی انتزاع شورای عالی ایرانیان از ریاست‌جمهوری در هیات دولت

بررسی انتزاع شورای عالی ایرانیان از ریاست‌جمهوری در هیات دولت

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه موضوع انتزاع شورای عالی ایرانیان از نهاد ریاست جمهوری در هیات دولت در حال بررسی است، گفت: این موضوع تاکنون به وزارت امور خارجه ارسال نشده است.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی درباره انتزاع شورای عالی ایرانیان از زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: موضوع انتزاع شورای عالی ایرانیان از نهاد ریاست جمهوری و الحاق آن به وزارت امور خارجه بحث جاری دولت است و با تعیین تکلیف مکانیزم اداری این امر در آینده محقق خواهد شد.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: موضوع انتزاع هنوز به وزارت امورخارجه ارسال نشده و در دولت در حال بررسی است.

شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اواخر سال ۱۳۸۳ شکل گرفت که در بدو تأسیس بر اساس آئین‌نامه مصوب شورای عالی زیرمجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، اما با آغاز به کار دولت نهم، سطح و ساختار آن ارتقا یافت و به معاونت اجرایی رئیس جمهوری منتقل شد. حال زمزمه‌های جدا سازی این شورا از مجموعه ریاست جمهوری و الحاق مجدد آن به وزارت امور خارجه به گوش می رسد که گفته می شود این موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام

کد N994981

وبگردی