آفتاب

رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت دیواری موقت در قدس شرقی کرده است

رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت دیواری موقت در قدس شرقی کرده است

پلیس رژیم صهیونیستی در قدس شرقی ساخت دیواری را آغاز و اعلام کرده است که این دیوار موقتاً با هدف حمایت از یک شهرک در برابر حملات از سوی محله فلسطینی‌نشین مجاور انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری العربیه، پلیس رژیم صهیونیستی شش بلوک بتنی را در مقابل محله فلسطینی‌نشین جبل المکبر واقع در ارتفاعات قدس شرقی ایجاد کرده که طول این دیوار به 300 متر می‌رسد.

روی این دیوار بتونی به زبان عبری نوشته شده: «دیوار موقت و متحرک پلیس».

سخنگوی شهرداری قدس شرقی اعلام کرد: این دیوار که طول آن به 300 متر می‌رسد، محله فلسطینی‌نشین جبل المکبر را از محله یهودی‌نشین ارمون هانتسیف جدا می‌کند.

این سخنگوی شهرداری قدس ادعا کرد: دیوار مذکور در محلی بنا شده که پیش از این در آنجا شاهد پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت خانه‌ها و خودروهای یهودیان بوده‌ایم.

از ابتدای ماه جاری میلادی که درگیری‌ها و خشونت میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در قدس شرقی بالا گرفت، دستکم 45 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

چند روز قبل نیز در ورودی‌های محله‌های متعدد قدس شرقی از جمله محله جبل المکبر، ایست‌های بازرسی رژیم صهیونیستی ایجاد شدند.

حزب چپگرای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم رسماً قدس را تقسیم کرده و نتانیاهو توان حفاظت از جان شهروندان صهیونیستی و وحدت قدس را ندارد.

انتهای پیام

کد N994931

وبگردی