آفتاب
فردا برگزار می‌شود

اولین نشست «کمیته ژئوماتیک اکو» در سازمان نقشه‌برداری کشور

اولین نشست «کمیته ژئوماتیک اکو» در سازمان نقشه‌برداری کشور

اولین نشست «کمیته ژئوماتیک اکو» با حضور رؤسای نقشه‌برداری کشورهای عضو اکو، 28 تا 29 مهرماه در سازمان نقشه‌‏برداری کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این نشست دو روزه دکتر آزموده اردلان، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، معاونین و مدیران سازمان، نمایندگان نقشه‌برداری کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان و ترکیه حضور خواهند داشت.

هدف از این نشست تصویب اساسنامه «کمیته ژئوماتیک اکو» است. از آنجایی که هرگونه پیشرفت، توسعه و تحول اقتصادی، به اطلاعات مکانی و نقشه برداری نیاز دارد، چندی پیش سازمان نقشه‌برداری کشور، پیشنهاد تشکیل «کمیته ژئوماتیک یا نقشه‌برداری» را در اکو ارائه کرد.

در همین راستا، مهر ماه 1391 اولین اجلاس جهت تشکیل این کمیته در تهران و دومین نشست در آنکارا و به میزبانی کشور ترکیه تشکیل شد. اکنون ایران به عنوان میزبان با برگزاری این نشست، همه جوانب اساسنامه و توافقات مربوطه را با حضور نمایندگان نقشه‌برداری کشورهای اکو بررسی می‌کند.

از موضوعات مهم و مورد نظر در این نشست، تهیه نشریه علمی مشترک و اطلس‌هایی است که حاوی اطلاعات آماری مورد نیاز برای پیشرفت‌های اقتصادی در قالب نقشه ‌باشد.

بر اساس این گزارش، برگزاری این نشست، ضمن درنظر گرفتن منافع اقتصادی، منجر به تقویت ظرفیت‏های نقشه‌‏برداری کشورهای عضو اکو، استحکام و قوام آن خواهد شد.

انتهای پیام

کد N994917

وبگردی