آفتاب

باغچلی: حزب عدالت و توسعه منشاء بی‌ثباتی در ترکیه است

باغچلی: حزب عدالت و توسعه منشاء بی‌ثباتی در ترکیه است

رهبر حزب ملی‌گرا ترکیه در یکی از راهپیمایی‌های انتخاباتی در استانبول تاکید کرد، حزب «عدالت و توسعه» منشاء بی‌ثباتی کنونی در ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "دولت باغچلی"، رهبر حزب «جنبش ملی‌گرا» در جریان راهپیمایی انتخاباتی حزبش در استانبول گفت: قرار است مجددا در ترکیه انتخاباتی برگزار شود. کامل واضح است که در شرایط و جو کنونی دلیل بی‌ثباتی در ترکیه حزب عدالت و توسعه است.

وی افزود: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه کشور را به سمت انتخابات زودهنگامی که قرار است اول نوامبر (10 آبان) سال جاری میلادی برگزار شود، کشانده‌اند. اردوغان و داوود اوغلو که انتظار نداشتند نتیجه انتخابات پارلمانی هفت ژوئن سال جاری میلادی اینگونه باشد، ترکیه را به سمت انتخابات مجددی کشاندند.

باغچلی همچنین با اشاره به ناآرامی‌های اخیر که از اواخر ژوئیه سال جاری میلادی در سراسر کشور به راه افتاده، گفت: ترکیه به دردسر افتاده و گرفتار کشتار و قتل شده است.

باغچلی با یادآوری دو انفجار 10 اکتبر سال جاری میلادی که جان دست‌کم 102 غیرنظامی را گرفته و صدها تن دیگر را در جریان راهپیمایی صلح‌آمیزی در آنکارا زخمی کرد، گفت: مردم ترکیه وحشت کرده و نگران و مضطرب شده‌اند. حملات انتحاری 10 اکتبر در مقابل ایستگاه قطار آنکارا یکی از خونین‌ترین حملات در تاریخ جمهوری ترکیه است. دست‌کم 102 تن از شهروندان ما جان خود را از دست داده و صدها تن دیگر در این حمله زخمی شدند. کشور ما مستقیماً به تونل وحشت کشیده می‌شود.

وی از دولت موقت آنکارا به سرپرستی حزب «عدالت و توسعه» انتقاد کرده و خشم خود را نسبت به حملات تروریستی در ترکیه ابراز کرد.

در جریان سخنرانی انتخاباتی‌اش، طرفداران حزب ملی‌گرا پرچم‌های ترکیه را تکان داده و پسترهای مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه را به دست داشتند.

باغچلی در این سخنرانی گفت: دولت موقت حزب عدالت و توسعه معلول و نابینا است. سرزمین ما به محل عزاداری تبدیل شده و ترکیه توسط "هیولاهای انسان‌نما" محاصره شده است.

انتهای پیام

کد N994901

وبگردی