آفتاب

دواتگری: منتظر رفع عملی تحریم‌ها هستیم

دواتگری: منتظر رفع عملی تحریم‌ها هستیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار روانی مثبت اعلام لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در عین حال گفت که جمهوری اسلامی ایران منتظر لغو عملی تحریم‌ها در آینده نزدیک است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: برجام یک اقدام متقابل است و ما باید منتظر گام‌های عملی اعلام رفع تحریم‌ها باشیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا و رییس جمهور آمریکا لغو تحریم‌ها را اعلام کردند اما در واقع لغو عملی تحریم‌ها طبق برجام موکول به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال اقداماتی است که ایران باید انجام دهد. به هر جهت ما منتظر گام‌های عملی اروپا و آمریکا هستیم. به ویژه اینکه رفع تحریم‌ها در برجام بعد از دو ماه از تاریخ شروع اجرا پیش ‌بینی شده است.

نماینده مردم مراغه در مجلس با بیان اینکه اعلام لغو تحریم‌ها آثار روانی مثبتی بر بازار خواهد داشت تصریح کرد: البته تاثیر مستقیم لغو تحریم‌ها در زمان رفع عملی تحریم‌ها مشخص خواهد شد و متعاقب آن باید اصلاحاتی در روش‌ها در داخل را شاهد باشیم.

دواتگری با اشاره به اعلام بسته اقتصادی دولت برای خروج از رکود خاطرنشان کرد: بخشی از آثار رفع تحریم‌ها مربوط به وجوهی است که در خارج از کشور داریم و بخش دیگر نیز موارد دیگری از جمله خرید تجهیزات و قطعات هواپیماها را شامل می‌شود که پیش از این جزء موارد تحریم بوده است.

وی در پایان گفت: ما در کنار اجرای برجام از دولت انتظار داریم با برنامه ریزی دقیق و استفاده مطلوب از فرصت، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش تورم و جنب و جوش در حوزه مبادلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

انتهای پیام

کد N994891

وبگردی