آفتاب

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به دنبال همکاری گسترده نظامی با اسرائیل هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: به دنبال همکاری گسترده نظامی با اسرائیل هستیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دیدار با رهبران اسرائیلی و همزمان با افزایش نگرانی‌ها از آنچه دخالت ایران در درگیری‌های سوریه خوانده شده، متعهد شد تا همکاری‌های نظامی را با دولت تل آویو افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد، در حالی که آمریکا و تل آویو درباره توافق اتمی با ایران اختلافاتی دارند اما دو طرف باید درباره "دخالت تهران در امور منطقه" با یکدیگر همکاری داشته باشند.

کرگ هیکس، سخنگوی دانفورد گفت: دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نتانیاهو حول محور افراط گرایان داعش، تاثیر ایران در منطقه و روابط این کشور با حزب‌الله بود.

نتانیاهو در آغاز گفت‌وگوی خود با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: چالش‌های موجود در منطقه پایان نیافته و من فکر می‌کنم که توافق مشترکی بین ما و آمریکا در مورد توقف درگیری‌ها و اقدامات متخاصم در منطقه وجود دارد. مذاکرات بسیار زیادی باید درباره چگونگی تقویت منابع مشترک امنیتی و همچنین ظرفیت‌های اسرائیل در دفاع از خودش در مقابل تهدیدهای موجود برگزار شود.

ژنرال دانفورد که اول اکتبر 2015 به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شده، نخستین سفر خارجی خود را به اسرائیل داشته است و درباره این سفر گفت که به علت اهمیت روابطی که آمریکا با اسرائیلی‌ها دارد اولین مقصد سفر خارجی خود را سرزمین‌های اشغالی انتخاب کرده است.

وی در دیدار با نتانیاهو گفت: من مطمئنم که راه حل موجود برای چالش‌های کنونی در منطقه همکاری با اسرائیل است و من متعهد به انجام آن هستم و به همین دلیل است که امروز در اسرائیل به سر می‌برم.

این مقام مسئول دولت واشنگتن در جریان سفر دو روزه خود به اسرائیل با ژنرال گادی ایزنکوت، فرمانده نیروهای دفاعی اسرائیل در تل آویو و همچنین موشه یعالون، وزیر جنگ اسرائیل و همچنین دیگر رهبران نظامی دولت تل آویو دیدن کرد.

دانفورد در جریان دیدار و گفت‌وگو با وزیر جنگ اسرائیل به مذاکرات در مورد بسته کمک نظامی آمریکا برای اسرائیل اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N994890

وبگردی