آفتاب

امینی: مهمترین سرمایه دستگاه قضایی نیروی انسانی است

امینی: مهمترین سرمایه دستگاه قضایی نیروی انسانی است

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: مهمترین سرمایه در دستگاه قضایی سرمایه انسانی است و نقش عوامل انسانی در قوه قضاییه بسیار برجسته است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا امینی در نشست مدیران نظارت و ارزشیابی دادگستری‌های سراسر کشور که صبح امروز در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: اداره نظارت و ارزشیابی یک اداره تازه‌تاسیس است که در قالب اداره‌کل در استان‌ها و ذیل معاونت منابع انسانی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین سرمایه هر دستگاهی خصوصا دستگاه قضایی سرمایه انسانی است ادامه داد: در قوه قضاییه نقش عوامل انسانی بسیار برجسته است و بر همین اساس اصلی‌ترین منبعی که ما از آن یاد می‌کنیم منبع انسانی است و هرگونه تلاش برای ارتقا آن به ارتقاء سطح دستگاه قضایی کمک می‌کند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به اینکه چرخه انسانی در قوه قضاییه با دو گروه از همکاران ما اداره می‌شود ادامه داد: گروه اول قضات هستند که تصمیمات قضایی را رقم می‌زنند و آراء قضایی که به عنوان خروجی محاکم و دادسراها وجود دارد توسط این قضات انجام می‌شود. ناگفته نماند که در کنار کادر قضایی چرخه اداری را داریم که پشتیبان کادر قضایی است، حتی می‌توان گفت فرایندهای دادرسی در محاکم بدون حضور کادر اداری امکان‌پذیر نیست.

امینی افزود: به نظرم چرخه اداری، چرخه پشتیبان در قوه قضاییه است و اگر مشکلاتی در آن باشد طبیعتا چرخه قضایی ما هم نمی‌تواند به خوبی کار کند؛ بنابراین به نظرم هر چقدر تلاش کنیم که کادر اداری دقیق‌تر و روان‌تر و با اخلاق‌تر به فعالیت خود ادامه دهد به ارتقای سطح سلامت و کارایی قوه قضاییه کمک کرده‌ایم و هرگونه غفلت در بخش اداری به مجموعه قوه قضاییه منتقل می‌شود.

امینی با بیان اینکه کار تمام افرادی که در بخش اداری فعالیت می‌کنند، از دو جهت با ارزش است، گفت: نخست اینکه این افراد در جهت ارزش بالا یعنی عدالت فعالیت می‌کنند، یعنی استقرار عدالت و احقاق حقوق منوط به تلاش همکاران قضایی و اداری ماست. نکته دیگر این است که این افراد به مردم خدمات ارائه می‌دهند؛ بنابراین فعالیت بخش اداری بسیار با ارزش است.

امینی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی اداری در قوه قضاییه مواجه هستیم گفت: ما باید تلاش کنیم رضایتمندی همکاران‌مان را بالا ببریم؛ زیرا در بسیاری از موارد نمی‌توانیم رضایت آنها را جلب کنیم، البته این امر نیاز به یک تلاش دو سویه دارد و هم آنها باید فعالیت خود را ادامه دهند و هم ما باید رضایت آنها را جلب کنیم.

ادامه دارد ...

کد N994874

وبگردی