آفتاب

حمله هوایی به کاروان داعش در حماه 40 کشته برجای گذاشت

حمله هوایی به کاروان داعش در حماه 40 کشته برجای گذاشت

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از هدف قرار گرفتن کاروان خودرویی داعش متشکل در حومه شرقی حماه و کشته شدن 40 تروریست خبر داد. این مرکز تاکنون هویت جنگنده‌ها را مشخص نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تعدادی جنگنده با بمباران کاروان داعش متشکل از 16 خودرو که از رقه، پایگاه این گروه تروریستی به سمت مناطق تحت تصرف خود در حومه شرقی حماه حرکت می‌کرد، بیش از 40 تن از این تروریست‌ها را از پای درآوردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس قرار دارد و گزارش‌های خود را براساس اظهارات برخی فعالان سوری منتشر می‌کند. در این گزارش به هویت جنگنده‌ها و اینکه متعلق به چه کشوری هستند، اشاره نکرد. این در حالی است که اکنون جنگنده‌های کشورهای متعددی بر فراز آسمان سوریه به پرواز درمی‌آیند.

در کنار جنگنده‌های کشورهای عضو ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا که با هدف نابودی داعش در سوریه به پرواز درمی‌آیند، نیروی هوایی سوریه نیز حملات هوایی علیه مناطق تحت تصرف مخالفان این کشور انجام می‌دهد.

چند هفته قبل نیز روسیه به عنوان هم‌پیمان بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های داعش در سوریه را آغاز کرد اما برخی کشورها و نیز مخالفان سوریه مسکو را به هدف قرار دادن مخالفان به جای داعش متهم کردند.

دمشق نیز چند روز قبل از آغاز حملات گسترده در حلب، حماه و حماس با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف مخالفان و با حمایت نیروهای ایرانی و حمایت هوایی جنگنده‌های روسی خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از کشته شدن دست‌کم 40 تروریست داعش در حمله هوایی خود علیه پایگاه آنان در استان حماه خبر داد.

انتهای پیام

کد N994771

وبگردی