آفتاب

نولاند به ترکیه، اسپانیا و یونان می‌رود

نولاند به ترکیه، اسپانیا و یونان می‌رود

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، معاون دستگاه دیپلماسی این کشور در امور اروپا و اوراسیا به مادرید، آنکارا و آتن سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرد که ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا امروز (دوشنبه) راهی سه کشور اسپانیا، ترکیه و یونان می‌شود.

قرار است روز سه‌شنبه نولاند با مقام‌های ارشد دولت ترکیه دیدار کند؛ دیداری که محوریت آن مسائل امنیتی، بحران پناهجویان و تروریسم خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نولاند هجدهم و نوزدهم اکتبر در اسپانیا به جان کری، وزیر امور خارجه این کشور خواهد پیوست و در ملاقات وی با فیلیپ ششم، پادشاه و ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا حضور خواهد داشت.

پس از آن قرار است معاون وزیر خارجه آمریکا به یونان برود و در آنجا با مقام‌های آتن درباره اصلاحات اقتصادی، مساله مهاجرت و انرژی به رایزنی بپردازد.

همچنین قرار است نولاند در کنفرانس بین‌المللی «کثرت‌گرایی دینی و فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز در خاورمیانه» که در یونان برگزار خواهد شد، شرکت کند.

انتهای پیام

کد N994747

وبگردی