آفتاب

قدردانی روزنامه ایران از تلاش های سپاه پاسداران: سپاه نقش بی بدیلی در برقراری امنیت دارد

قدردانی روزنامه ایران از تلاش های سپاه پاسداران: سپاه نقش بی بدیلی در برقراری امنیت دارد

روزنامه ایران در سرمقاله امروز خود با عنوان «سپاه پیشگام مقابله با تروریسم» به قلم سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نوشت: با وجود سری بودن اخبار نظامی و نبود اطلاع عمومی از جزئیات فعالیت‌های امنیتی ایران، اخباری از جنس شهادت سردار همدانی بیانگر این واقعیت است که ظرفیت نظامی و امنیتی ایران بویژه نیروی مجرب و پرتوان «سپاه» برای زدودن چهره خشن تروریسم از سیمای خاورمیانه به کار گرفته شده و هر هزینه‌ای را در پیشبرد این استراتژی دقیق و هوشمندانه با جان و دل می‌پذیرد.

اگرچه میزان نقش‌آفرینی و  اهمیت مبارزه ایران در مقابله با تروریسم بر کسی پوشیده نیست، اما به دلیل همان تحلیل غلط قدرت‌های غربی و چشم پوشی بر واقعیت ایران اسلامی به عنوان عامل امنیت منطقه نه تهدید آن، متأسفانه  سهم  و جایگاه مناسب ایران در قبال فعالیت‌های مبارزاتی علیه تروریسم و افراطی گری  از سوی قدرت‌های غربی نادیده انگاشته می‌شود. غرب نه تنها سهم نقش آفرینی ایران را نادیده می‌گیرد، بلکه با فضا‌سازی رسانه‌ای دروغین تلاش می‌کند خدمات ایران را وارونه جلوه دهد. واقعیت آن است که جمهوری اسلامی ایران همواره درکنار ملت‌های مظلوم و بی‌دفاع قرار گرفته و در مقابل ظلمی که به آنان روا داشته شده سکوت نکرده است و منافع خود را در حمایت آشکار از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم تعریف کرده است. از این‌رو همواره  پیشقراول مبارزه با دولت‌های متخاصم بوده است که نمونه بارز آن در تقابل با اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر و خطر بزرگ برای جهان اسلام مشهود است. طبیعتاً قدرت‌هایی که این رویکرد جمهوری اسلامی را در تقابل با منافع و مداخله‌گری‌های خود می‌بینند، از هیچ ترفندی برای کاهش نقش ایران و جلوگیری از نفوذ آن در میان ملت‌های آزاده بویژه کشورهای مسلمان فروگذار نمی‌کنند.

در واقع مقابله با افراطیگری و تلاش برای محدود و بی‌اثر کردن نقشه‌ها و اهداف شوم تروریست‌ها و جلوگیری از گسترش نفوذ آنان یکی از استراتژی‌های اصلی و خدشه ناپذیر نظام است که به ایران نقشی فعال و کنشگرانه در منطقه خاورمیانه بخشیده است. هرچند عده‌ای این استراتژی را برنتابند و ایران را به عنوان یک قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای به رسمیت نشناخته و چشم خود را بر این حقیقت آشکار ببندند.

در این میان نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروی سپاه همان طور که  در عرصه‌های جنگ تحمیلی و دفاع از این مرزوبوم نقش بی‌بدیل داشت، امروز هم در مبارزه با تروریزم  و برقراری امنیت در منطقه نقش مؤثر دارد. بی‌سبب نیست که نقش آفرینی سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و امثال او در همکاری‌های اطلاعاتی، مستشاری و انتقال تجارب مقابله با تروریسم، مورد اقبال و استقبال مردم بی‌پناه مسلمان و همچنین مورد تأیید نظریه پردازان و تحلیلگران و نیز بخش‌هایی از روشنفکران قرار می‌گیرد.  پیام روشن شهادت سردار همدانی، درک واقعی و دقیق سپاه از وضعیت کنونی جهان اسلام و منطقه خاورمیانه است و ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی، تشخیص بموقع باوری است که نسبت به وضعیت بین‌المللی ما وجود دارد. معادله امنیت منطقه‌ای بدون حضور ایران اشتباه بزرگ غربی‌هاست و باید هرچه زودتر با تغییر این رویکرد از ظرفیت بی‌نظیر ایران برای برقراری امنیت استفاده کنند. این یک واقعیت غیر قابل کتمان است که اگر حضور ایران در منطقه نبود امروز شعله تروریسم خاورمیانه به آتشی فراگیر تبدیل شده بود، از این‌رو فرزندان شایسته سپاه ایران در صف مقدم جهاد امروزشان که یادآور جانفشانی‌های دفاع دیروز است، شایسته قدردانی هستند.

2727

 

 

کد N994704

وبگردی