آفتاب
قادری در گفت و گو با ایسنا،

دولت در کاهش نرخ سود تسهیلات با احتیاط عمل کند

دولت در کاهش نرخ سود تسهیلات با احتیاط عمل کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سیاست‌ها می‌تواند تا حدودی بخشی از مشکلات تولیدی را برطرف کند اظهار کرد: البته در کاهش نرخ سود تسهیلات، دولت باید با احتیاط بیشتری عمل کند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که سیاست‌های بسته اقتصادی دولت، سیاست رو به جلویی است گفت: این سیاست‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کنند، مانند کارت اعتباری 10 میلیون تومانی برای تسیهلات خرید کالای مصرف بادوام که رقم قابل توجهی است و می‌تواند بخشی از فروش تولیدات داخلی را برطرف کند.

وی افزود:‌ همچنین تسیهلات برای خرید خودرو که می‌تواند بخشی از مشکل موجودی انبار خودروسازان را حل کند؛ البته نیاز است سیاست‌هایی مثل کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی هم انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین سیاست‌های تنبیهی برای خودروهایی که عمر بالایی دارند می‌تواند کمک کننده باشد؛ زیرا از یک طرف خودروهای فرسوده از رده خارج می‌شوند، از طرف دیگر تقاضا برای خودرو تولید داخل هم افزایش می‌یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به این که تزریق منابع ریالی به پروژه‌های عمرانی کمک خوبی است گفت: از این طریق پروژه‌هایی که تعطیل شده یا خیلی تحرک ندارند، فعال می‌شوند و این پرداخت‌ها می‌تواند تا حدودی تقاضا را بالا ببرد.

قادری با اشاره به انتشار اوراق مشارکت اظهار کرد:‌ انتشار این اوراق مقداری دارای ابهام است ممکن است در بخش مردمی استقبال نشود که باید تمهیدات لازم در این خصوص نیز انجام شود.

وی همچنین به کاهش نرخ سود تسهیلات در راستای این سیاست‌ها اشاره کرد و افزود: نیاز است در کاهش نرخ سود تسهیلات، دولت با احتیاط بیشتری عمل کند تا زمانی که نقدینگی پاسخگو نباشد هر چه نرخ را پایین‌تر آورد از آن طرف شرایط برای جذب سپرده توسط بانکها سخت‌تر می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به تخلفاتی که بانکها دارند باید قبل از کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها، جلوی تخلفات گرفته شود.

وی در ادامه همچنین به تعیین تکلیف مسایل بیمه‌ها، مالیات، بخش‌های اداری واحدهای تولیدی و ... اشاره کرد و گفت: مشکلات اداری بخش تولید باید حل شود زیرا اگر هزینه تولید کاهش نیابد، تولید کننده هم نمی‌تواند قیمت را پایین بیاورد و شرایط رقابتی فراهم نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N994629

وبگردی